OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du utmaningar? Tycker du om att se andra lyckas? Tycker du om att ta plats och att stå i centrum men kan samtidigt lyssna? Är du prestigelös och ödmjuk? Tycker du om ansvar? Kan du skapa din egen roll? Prioriterar du gruppen framför jaget? Kan du stå för dina åsikter och respektera andras? Kan du känna stolthet för utfört arbete? Kan du lägga energi på att ta del av team-kulturen? Tycker du att det alltid finns mer att lära? Då är vi intresserad att höra från dig! Vi tror nämligen att du har de egenskaper som krävs för att bli en framgångsrik Customer Success Manager hos oss på Spintr!Följ med oss på en spännande resa med ett växande bolag där vi tillsammans förändrar branschen för internkommunikation. Spintr-resan kantas av härliga individer, en bra produkt och många gemensamma milstolpar som vi når tillsammans under resans gång.
Tjänsten
Att jobba som Customer Success Manager på Spintr påminner inte så mycket om andra jobb. Det är ett jobb där du jobbar självständigt och proaktivt med våra kunder, skapar en personlig relation och hjälper kunderna att lyckas med sin internkommunikation med hjälp av vår uppskattade tjänst genom både digitala och personliga möten.
Att arbeta med Customer Success på Spintr innebär att du arbetar upp en verktygslåda fulladdad med tips, råd och tjänster att erbjuda våra kunder. För varje ny Spintr-kund vi tar hem är du med och stöttar kunden under uppstartsfasen och lär upp kunden om internkommunikation och produkten Spintr.
Det är ett tacksamt och stimulerande jobb där du får träffa många olika organisationer och verkligen får göra skillnad för kunden och för kundens medarbetare. Som Customer Success Manager hos oss driver och utvecklar du våra kundrelationer och ansvarar för uppstart, löpande avstämningar, utbildningar och merförsäljning.
Dina dagar kommer fyllas av kontakter med våra kunder, av att hålla utbildningar med nya och befintliga kunder och att ta med feedback från kunderna till vår produktorganisation om förbättringar eller andra tips kring produkten.
Vem är du
Vi ser gärna att du bjuder på dig själv, har nära till skratt, är en lagspelare, är tålmodig och ser det långsiktiga målet, inte drar förhastade slutsatser men snabbt kommer till poängen, löser problem samtidigt som du har en vilja att förbättra processer, är positiv och flexibel, kan ge och ta konstruktiv feedback och inte tar saker personligt, uppskattar ordning men kan finna dig i röran på väg dit.
För att lyckas i rollen som Customer Success Manager så tror vi att du behöver ha:
- ett eget driv och förmåga att ta egna initiativ
- ett intresse att etablera goda relationer och coacha våra kunder till framgång med vår produkt
- förmåga att lyssna, lära ut och att förstå andra människor
- bra koll på dina styrkor, samtidigt som du är ödmjuk för dina utvecklingsområden
- jobbat inom kundservice, i support eller i projektledande roller
- erfarenhet av internkommunikation, antingen som användare eller som leverantör
- fullt fokus på mål och är beredd att ”kavla upp ärmarna” för att komma dit du vill
- goda kunskaper i svenska och engelska
Vi ser det som meriterande om du har:
- arbetat som projektledare
- arbetat med kundservice eller med att supporta kunder på olika sätt
- arbetat med att stötta kunder i ett konsulterande perspektiv
- arbetat med kommunikation
- erfarenhet av att hålla i utbildningar
Din personlighet är dock viktigast, vi vill helt enkelt hitta dig som har förmågan och viljan att bidra till kontinuerlig utveckling av arbetssätt och verksamhet och som ser vikten av att arbeta kundfokuserat och med fokus på service i världsklass! Du skapar din roll och ditt arbete, ramarna sätts av dig tillsammans med oss för att låta dig utvecklas och få utrymme för nytänkande, i projekt med andra och självständigt.
Övrig information
Start: November 2019-Januari 2020
Omfattning: Heltid, kontorstider
Lön: Månadslön samt provisionsdel på merförsäljning
Placering: På vårt huvudkontor i Örebro
Om Spintr
Spintr är en svenskutvecklad molntjänst och har ända sedan starten 2015 fokuserat på att vända upp och ner på vad ett bra socialt intranät är och hur man köper det. Vi har idag många tusen användare fördelat på hundratals kunder.
Vår intranättjänst förenklar samarbete och kommunikation inom våra kunders organisationer och det är inte ovanligt att våra kunder ser effekter som bättre vi-känsla, högre engagemang och lägre personalomsättning.
Som bolag växer vi konstant och vi är idag 14 personer i teamet där alla får utrymme att påverka produkt, riktning och bolagets utveckling. Bolaget drivs av grundaren tillsammans med en ledningsgrupp.
Att vara en del av Spintr
Spintr är en organisation som sätter individen först. Det är viktigt för oss att alla känner att de utvecklas på jobbet och att man hela tiden får ta nästa steg. Vi tillgodoser detta genom att löpande både delta på, och anordna, konferenser, kunskapsöverföringstillfällen och utbildningar. För att våra anställda ska känna engagemang, glädje och delaktighet i sitt arbete, erbjuder vi ett brett utbud av förmåner och aktiviteter.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär