Customer Success Manager

Arbetsbeskrivning

Customer Success Manager hos Indicate me - Driv framtidens kundupplevelser med hjälp av AI!

Indicate me är ett webbaserat verktyg som med stort fokus på AI visualiserar insikter från kundinteraktioner på ett användarvänligt sätt. Verktyget är till för hela organisationen och skapar ett högre engagemang och självledarskap bland medarbetarna.

Engagemang, utveckling och kundnöjdhet präglar Indicate me och vi har många av Nordens största varumärken som nöjda kunder! Som Customer Success Manager erbjuds du chansen att få vara med och bidra till Indicate me’s fortsätta tillväxtresa då du med ditt driv, resultatfokus och intresse för att bidra med värdefulla insikter lägger grunden för lyckade kundsamarbeten. Med hjälp av AI utvecklas vår produkt i ett högt tempo och som Customer Success Manager får du vara med och bidra till utvecklingen.

Vad du kommer att göra

Som Customer Success Manager blir du en del av ett hårt arbetande team. Du kommer att arbeta nära våra kunder för att säkerställa att de får ut det mesta av vårt verktyg. Dina huvuduppgifter inkluderar:

• Bygga starka kundrelationer: Arbeta proaktivt med att förstå våra kunders behov och utmaningar för att hjälpa dem att uppnå sina mål med vårt verktyg.
• Onboarding och utbildning: Guidar nya kunder genom implementeringsprocessen och säkerställer att de känner sig trygga i användningen av våra tjänster.
• Löpande support och rådgivning: Vara kundernas främsta kontaktperson och erbjuda lösningar på problem samt strategiska råd för att maximera deras ROI.
• Analysera kunddata: Med hjälp av AI ta fram insikter från kunddata för att identifiera möjligheter till förbättringar och hjälpa kunder att uppnå sina mål.
• Samarbeta med teamet: Arbeta tätt med försäljning, produktutveckling och teknisk support för att säkerställa en sömlös kundupplevelse.

Vem du är

För att lyckas i denna roll bör du ha en passion för kundnöjdhet, kunna se möjligheter för våra kunder att fortsätta växa med oss samt ha en positiv inställning till att använda AI i ditt dagliga arbete. Du är en problemlösare som trivs i en dynamisk miljö och har utmärkta kommunikations- och interpersonella färdigheter.

Meriterande:

• Erfarenhet från arbete på ett SaaS-bolag och/eller erfarenhet av tidigare kundkontakt genom exempelvis försäljning eller kundtjänst, gärna i en operativ roll som kundservicechef, teamledare, Q&A eller liknande.
• Tidigare erfarenhet att arbeta med och förstå hur AI kan hjälpa organisationer att utvecklas. Exempelvis med Speech to text-analyser
• Erfarenhet av att hålla utbildningar och presentationer för kunder.

Krav:

• Förmåga att arbeta självständigt samt i team.
• Du har mycket god förmåga att på svenska och engelska uttrycka dig i skrift och tal då du kommer använda båda språken i arbetet.

Varför du kommer att älska att jobba hos oss

• Du kommer att vara en del av ett kreativt och kompetent team som ständigt lär av varandra.
• Vi har tryggheten av en stabil koncern i ryggen men bevarar småföretagets agilitet och innovationskraft.
• Du kommer att ha möjlighet att specialisera dig och påverka din roll i en snabbt växande verksamhet.
• Dina kollegor är engagerade, lösningsorienterade, tar stort eget ansvar och gillar att samarbeta.

Det praktiska

• Vi ser att du kan vara på plats hos oss i Bergshamra/Solna minst 3 dagar i veckan, därutöver erbjuder vi möjligheten att jobba hemifrån.
• Intervjuer till denna tjänst kommer att hållas i augusti och september och så snart vi hittar en perfekt match så kommer vi att tillsätta rollen.

Är du redo att vara med på vår resa och ta kundupplevelser till nästa nivå? Skicka din ansökan idag och förbered dig på att hoppa in i en roll där varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Indicate me AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2024
  • Ansök senast: 31 augusti 2024

Liknande jobb


1 november 2024

Innesäljschef till Curant

Innesäljschef till Curant

1 november 2024

31 oktober 2024