OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Customer Success Manager @ FINQR - en del av Blingdalefamiljen👑
Man får aldrig en andra chans att göra ett första intryck!
Vi söker nu dig som vill vara med och förverkliga vår vision: Att hjälpa våra kunder att uppnå Ekonomi-Nirvana - ett tillstånd av konstant optimerad likviditet. Kort och gott så erbjuder vi våra kunder en Saas-plattform för automatisering, optimering och analysering av kundfordringar inom B2B.
I rollen som Customer Success Manager kommer du att förvalta vår kundportfölj och ansvarar för att etablera, underhålla och fördjupa relationer med våra befintliga kunder. Rollen kommer att kräva en balans mellan klientengagemang, operativt tänkesätt och marknadsdataanalys för att säkerställa att vi möter och överträffar våra kunders behov.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter hos oss:
- Bygga upp och vinna kundernas förtroende för att skapa starka och varaktiga relationer
- Organisera och leda projekt både internt och hos våra kunder
- Ansvarig för onboarding och utbildning av nya kunder
- Ansvarig för att fånga upp och återkoppla på våra kunders synpunkter
- Samarbeta med produktteamet för att säkerställa att kundinsikter tas i beaktning
- Sträva efter att stadigt öka kundnöjdheten, utveckla nya idéer och tänja på gränserna för våra kunders tankesätt
- Skapa en förståelse av kundens behov, marknadstrender och branschutmaningar för att möta både kundens och FINQRs mål
- Ha ett konsultativt förhållningssätt mot våra kunder och rådge dem i användandet av vår plattform
- Identifiera nya eller merförsäljnings-/korsförsäljningsmöjligheter tillsammans med teamet.
- Tvärfunktionellt samarbete internt med sälj-, produkt-, teknik- och supportteamet för att lösa affärsutmaningar och identifiera möjligheter till tillväxt
- Samarbeta med marknadsföringsteamet för att ta fram material och dokumentation
Vi erbjuder dig:
Årlig Bonus samt möjlighet till tilldelning i Optionsprogram
Flexibla arbetstider & Work-life balance
Arbeta hemifrån upp till 50% av din arbetstid
Välj själv utrustning från den tillverkare du föredrar
Tjänstepension enligt gällande ITP-plan
6 veckors förskottssemester
Friskvårdsbidrag om 3 000 kr/år
Försäkringar & Årliga hälsokontroller
🏻♀️ Träna under arbetstid - allt från Zumba till Marathon
Betald parkering i anslutning till kontoret
Frukost & Fika - 10-knäckisen och 3-fikat är heligt hos oss
Häng med på regelbundna after works och happenings
Pingis til you drop in vår interna pingisliga
Team spirit - bli ev del av ett sammansvetsat team
Saas & Fintech - två av de hetaste branscherna på marknaden
Möjlighet att påverka och bygga något från grunden
Var med på vår globala expansion utanför Sverige
Stora utvecklingsmöjligheter inom koncernen
En tydlig utvecklingsplan för dig som individ
Vem är du?
För att vara framgångsrik i rollen behöver du:
- Ha ett par års erfarenhet av att utveckla, vårda och hantera kundrelationer
- Ha tidigare erfarenhet från Customer Success Management eller Project Management inom IT-området
- Ha ett tekniskt intresse och en gedigen förståelse för IT-miljöer
- Tala och skriva flytande på både svenska och engelska
Vi skulle dessutom älska om du:
- Har tidigare erfarenhet inom Finans eller Fintech
- En universitetsexamen
Utöver det tror vi att du är strukturerad, systematisk och noggrann. Du är van att arbeta i en självständig roll och tar ansvar för ditt arbete. Du drivs av att etablera nya kontakter, trivs i dialogen med våra kunder, och har ett genuint intresse för att underlätta vardagen för andra.
Om FINQR 🦙
FINQR - som är en del av Blingdalekoncernen - erbjuder en plattform för automatisering, optimering och analysering av kundfordringar inom B2B. Den molnbaserad plattformen är en Saas-modell som täcker: fakturering, inkasso, krediter, bokföring och analys.
FINQR fokuserar på upplevelsen både för användare av plattformen och gäldenärerna, vilket gör betalningar enkla och snabba. På så sätt gör vi inte bara livet enklare för våra kunder utan också för deras kunder.
Genom att låta FINQR optimera och automatisera faktureringen minskar kredittiden/ökar betalningsviljan, frigörs tid, stärks kundrelationerna samt att översikten och kontrollen över kundfordringar ökar - detta samtidigt som du som kund får bättre likviditet.