Customer Success Manager för innovativ SaaS-plattform

Customer Success Manager för innovativ SaaS-plattform

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en tekniskt intresserad Customer Success Manager till vår kunds Stockholmskontor. Varje vecka ansluter kunden nya tjänster till sitt nätverk av system och behöver nu förstärka teamet med minst en person som har kunskap och ett stort intresse för affärsprocesser, kundupplevelse och flöden kring olika typer av mjukvara.  


Som CSM kommer du arbeta nära vår kunds mjukvarupartners och/eller största kunder för att hjälpa dem att få maximal effekt av kundens lösningar. Arbetet innebär även nära samarbete med de multifunktionella teamen inom engineering där själva lösningarna utvecklas innan de börjar rullas ut av dig och dina kollegor.


Vår kund arbetar primärt med några av Europas snabbast växande mjukvarubolag men hanterar även hela spannet från mycket små företag till multinationella koncerner som Bosch Rexroth och de största bankerna. Rollen ställer stora krav på professionalism, kunskap och förmåga att driva projekt framåt, såväl internt som externt.


Du kommer att arbeta nära och rapportera till vår kunds CPO.


Vår kunds team är relativt litet och snabbt växande vilket ger alla möjligheter i världen att lyckas med en givande och utvecklande karriär inom företaget. 


VEM KUNDEN VILL HA
Du är en proaktiv och nyfiken person som vill och ser nya effektiva sätt att arbeta på. Vidare förstår du värdet i tät och professionell kommunikation och samarbete. Du förstår också vikten av att leverera med hög kvalitet under hela projektet.


Du har tidigare erfarenhet av, och goda referenser från arbete med projektledning och åtminstone till viss del integrationer. 


HUR EN ARBETSDAG KAN SE UT
- Arbeta tvärfunktionellt med vår kunds olika team och länder för att utforma och implementera friktionsfria upplevelser för kundens partners och kunder.
- Du arbetar nära sälj och engineering där lösningarna skapas och vidareutvecklas, allt för att skapa maximal slutkundsnytta.
- Kontinuerligt vidareutveckla och genomföra förbättringar av kundens tjänst.


DINA SKILLS 
- Relevant akademisk bakgrund
- Utmärkt problemlösande och analytisk förmåga 
- Förmåga att på egen hand driva projekt och framdrift samt föreslå och genomföra förändringar
- Vara mycket duktig på att entusiasmera och motivera andra människor genom att vara en mästare på kommunikation och planering
- Tala och skriva på engelska obehindrat då merparten av kommunikationen sker på engelska givet team i Kiev och ett stort antal internationella partners/kunder.
- Stark förmåga att tänka självständigt men ändå fungera effektivt med ditt team.


Tveka inte att ansöka om du tycker att vårt erbjudande låter intressant och känner att du stämmer väl in på kompetensprofilen ovan.


Alla ansökningar hanteras självfallet strikt konfidentiellt. Inkomna ansökningar hanteras löpande.


Om Jobshark
Jobshark erbjuder rekryteringstjänster för IT-sektorn. Vi har ca 200 kunder och däribland några av Sveriges mest framstående teknikbolag. Jobshark ingår i en företagsgrupp med ca 50 anställda.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobshark AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2020
  • Ansök senast: 12 mars 2020

Besöksadress

Östra Vittusgatan 36
Karlskrona

Postadress

Östra Vittusgatan 36
Karlskrona, 37133

Liknande jobb


Projektledare som stöttar andra projektledare

Projektledare som stöttar andra projektledare

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024