OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Över 5 miljoner användare, 450 medarbetare och 9 kontor. Från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland. Vi är Skandinaviens ledande edtechföretag!
I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!
Vi erbjuder nu en spännande tjänst som Customer Success Manager med placering på vårt kontor i Växjö. Vi erbjuder flera förmåner som lunch som serveras av våra egna kockar, 24/7 gym, sjukförsäkring och mycket mer. Självklart har vi också kollektivavtal.
Om rollen
Vi stärker nu vår svenska säljavdelning med ytterligare en Customer Success Manager. Våra kunder är primärt kommuner och säljarbetet är i hög utsträckning upphandlingsstyrt. Relationerna är långvariga och din roll är viktig i att skapa, vidareutveckla och behålla långsiktiga och goda relationer med våra kunder. Du blir en viktig länk mellan våra kunder och vår verksamhet och arbetar kundorienterat med kunden i centrum.
Du blir ofta kundens första kontaktyta i frågor som inte rör support och arbetar tillsammans med kunden i olika frågor inom ramen för kundavtalet. Du arbetar med innesälj och en naturlig del av ditt arbete blir att presentera IST:s hela erbjudande och arbeta aktivt med merförsäljning för att skapa mervärde hos kunden.
Rollen är bred och omväxlande och nedan är exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som också ingår:
- Utveckla partnerskap tillsammans med kund kopplat till parternas gemensamma mål.
- Ansvara för att IST är en leveranssäker partner genom att exempelvis kontinuerligt arbeta med att överenskomna krav i kundkontrakt efterföljs.
- Vara drivande i arbetet och jobba mot uppsatta mål.
- Ansvara för att fånga upp och analysera nya idéer som kommer från kund samt föra vidare dessa till rätt mottagare inom ISTs organisation.
Vem är du?
För att trivas i rollen som Customer Success Manager behöver du brinna för både människor och affärer. Du blir en länk mellan våra kunder och vår verksamhet och det är därför viktigt att du arbetar kundorienterat och är en duktig relationsbyggare. För att lyckas och trivas i rollen tror vi också att
Du har:
- Flerårig erfarenhet från kundsupport, tjänsteförsäljning och projektledning, gärna mot offentlig sektor
- Erfarenhet av att arbeta med kundkrav, deadlines och leveranser
- Erfarenhet och kunskap kring Lagen om offentlig upphandling (LOU)
- Relevant utbildning inom exempelvis ekonomi, försäljning, projektledning eller liknande
Du är:
- Social, kommunikativ och relationsskapande med förmågan att lyssna in och få förtroende
- Lösningsfokuserad och innovation i ditt tänk
- Driven mot att leverera mot uppsatta mål och med hög kvalitet
Din ansökan
Låter detta som din nästa utmaning?
Välkommen att skicka in din ansökan snarast, dock senast 2022-01-15.
Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Head of Sales Magnus Telehagen (magnus.telehagen@ist.com) eller HR Business Partner Hanna Kullsten (hanna.kullsten@ist.com).
Vi ser fram emot att höra från dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathilda Nilsson