Customer Success Manager med it-intresse på Funka

Customer Success Manager med it-intresse på Funka

Arbetsbeskrivning

Funka rekryterar: Customer Success Manager med it-intresse


GILLAR DU ATT TA OCH HA KONTAKT MED MÄNNISKOR OCH ÄR DU TEKNISKT INTRESSERAD ?

"Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do."- Steve Jobs

Enligt WHO har minst 15% av befolkningen någon form av funktionsnedsättning som begränsar förmågan att ta till sig information och utföra tjänster. Nedsättningen kan vara permanent, temporär eller situationsberoende.Funkas vision är att information ska vara tillgänglig för alla, oavsett förmåga. Vi har arbetat med detta sedan år 2000. Vi är en av världens ledande aktörer inom området digital tillgänglighet och fortsätter nu vår internationella resa. Vill du vara med? Och göra skillnad på riktigt?

Vi söker en Customer Success Manager

Tycker du att det är viktigt att alla människor oavsett förmåga kan ta till sig information och utföra tjänster?  Har du en säljande förmåga och gillar du att  ta och ha kontakt med människor? Har du ett intresse kring It och olika applikationer utan för den saken vara en expert?  Då kanske du ska bli vår Customer Success Manager för den digitala tjänsten Talande Webb, det mest spridda uppläsande hjälpmedlet som är gratis för användaren. Du kan läsa mer på https://www.funka.com. Vi söker dig som vill ta hand om de hundratals kunder som vi har och som vill att fler ska kunna använda tjänsten genom att arbeta med att hitta nya kunder.

Om tjänsten som Customer Success Manager

Tjänsten innebär att du proaktivt ,genom att löpande ta kontakt med våra kunder, ser till att tjänsten Talande Webb fungerar på bästa sätt. Samtal innebär oftast att kunderna blir glada att du tar kontakt och har fler behov som de vill få hjälp med. I tjänsten igår att administrera och fakturera årsavtal. En viktig del är att kvalitetssäkra inkommande supportfrågor, som kan vara av administrativ, ekonomisk och teknisk karaktär. En del av ditt uppdrag är också att kontakta nya möjliga kunder.




Vem du är

Du ska vara noggrann med sinne för detaljer och älska att hjälpa människor. Vi tror att du har en bakgrund inom teknisk support och kundkontakter, med ett genuint intresse av att lära dig mer om tillgänglighet. Det är viktigt att du är en teamspelare och skapar god atmosfär bland kollegor och med kunder. Du gillar förändring och att vara i en miljö där saker händer och utvecklas.  Du måste kunna kommunicera muntligt och skriftligt mycket bra på svenska och engelska. Det är bra om du har erfarenhet av att arbeta i något av de digitala kundtjänstverktyg som finns på marknaden. Du har god vana att använda Word och Excel. Hos oss är erfarenhet av funktionsnedsättningar en merit.

Vad erbjuder vi?
Intressanta arbetsuppgifter: 

Möjligheten att få arbeta med ett unikt koncept i ett marknadsledande företag som varje dag arbetar för att göra världen lite mer tillgänglig för alla.
Kreativ miljö:

Vi erbjuder en kreativ miljö med mycket engagerade kollegor som gillar dela med sig av kunskap. Här får du förutom ny kunskap tillgång till nya spännande internationella nätverk av experter i tillgänglighet.
Teamwork: 

Vi är ett härligt team med hjärtat på rätta stället som drivs av att skapa mervärde för våra kunder. Vi både stöttar, sporrar och lär av varandra hela tiden
Sunda värderingar: 

När vi är på kontoret sitter vi i mycket inspirerande lokaler på Stockholm Central. Vi värdesätter ett gott arbetsklimat utifrån våra värderingar om engagemang, respekt, ansvar, öppen kommunikation och inkludering. 
Välstrukturerade arbetsuppgifter: 

Med tid för att gräva djupare i sina special intressen och tid för att vara kreativa och påverka Funkas utveckling framåt.


Om du har frågor om jobbet är du välkommen att maila oss på lennart.engelhardt@funka.com.



Vi som jobbar här vill förändra världen och jobbar för allas rätt till information oavsett förmåga!


Är du intresserad av att vara med på vår resa? Skicka din ansökan idag! 




VÄLKOMMEN




At Funka, you will get the opportunity to work with topics and assignments that really make a difference. According to the WHO, at least 15% of the population has some form of disability that limits the ability to perceive information and use services. The limitation can be permanent, temporary or situational.

Our goal is for information to be accessible to everyone, regardless of ability. You will be part of and influence our exciting journey developing solutions that supports a more inclusive society, where digital accessibility is a matter of course, for everyone, everywhere.

Funka is the market leader in digital accessibility and that is something we are proud of! We have been at the forefront of accessibility work for 20 years and now we are looking forward to bringing in new perspectives and experiences in our talented team. For us, there are no barriers, only opportunities. You will be an important part of our success.

Kontaktpersoner på detta företaget

Funka

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Funka
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2022
  • Ansök senast: 7 december 2022

Besöksadress

Tegnérgatan 23, Stockholm
None

Postadress

Tegnérgatan 23
Stockholm, 11140

Liknande jobb