Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad Customer Success Manager som vill hjälpa våra kunder att nå nya höjder i sina rekryteringsprocesser. Med vår innovativa mjukvara automatiserar vi jobbannonsering på sociala medier, så att våra kunder kan fokusera mer på att bygga relationer och attrahera rätt talanger. Det här är rollen för dig som vill skapa framgångsrika samarbeten med kunder globalt och stötta dem i att nå sina rekryteringsmål!
Om rollen
Som Customer Success Manager inom affärsområdet Rec Staff är ditt främsta mål att säkerställa att våra kunder får ut maximal nytta av vår produkt och upplever ett tydligt värde i sitt samarbete med oss. Rec Staff är en av de två centrala enheterna inom Adway och spelar en avgörande roll i vår verksamhet, där du arbetar mot stora rekryterings- och bemanningsbolag globalt.
Du kommer att arbeta med våra största kunder och vara ett praktiskt stöd genom onboarding och den dagliga användningen av vår produkt. I takt med att samarbetet utvecklas blir din roll mer strategiskt inriktad, och du kommer att hjälpa kunderna i att optimera Adways tjänster för att möta deras rekryteringsbehov och stödja deras affärsmål framåt.
Arbetsuppgifter
• Samarbeta med försäljnings- och marknadsteamet för att säkerställa att våra kunder får maximalt värde av produkten och för att skapa strategier som lyfter kundens affär.
• Genomföra både digitala och fysiska utbildningar för att ge användarna rätt verktyg och kunskaper för att lyckas i sina rekryteringsprocesser.
• Samla in och analysera kundfeedback, identifiera mönster och omvandla kundernas behov till insikter för att skapa smidiga lösningar och förhindra framtida problem.
• Genomföra regelbundna strategiska möten med beslutsfattare enligt kundprocessen för att gå igenom resultat, identifiera förändrade behov och skapa förutsättningar för lyckade resultat och utveckling.
• Ta fram rapporter kring produktanvändning och ROI, och ge skräddarsydda rekommendationer för att optimera kundens upplevelse och resultat.
• Vara kundens rådgivare och stöd i förändringsarbeten samt stötta produktanvändning över hela kundens organisation.
Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad, självgående och serviceinriktad, med en förmåga att planera och driva ditt arbete framåt på ett effektivt sätt. Du har lätt för att bygga långsiktiga relationer och trivs i sociala sammanhang, både internt och externt.
Du har ett stort intresse för att hjälpa och ge råd och sätter alltid kunden i fokus. Du drivs av att arbeta i en dynamisk, snabbväxande miljö och bidrar gärna med idéer för att utveckla Customer Success-arbetet framåt.
För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
• Ett par års erfarenhet inom Customer Success, Account Management eller kundnära relationer.
• Erfarenhet av projektledning och arbete med stora kundprojekt.
• Tidigare erfarenhet inom rekrytering eller konsultation, gärna från en rekryteringsbyrå eller marknadsavdelning, kombinerat med ett intresse för sociala medier.
• Förmåga att bygga strukturer och idéer för att utveckla arbetet framåt inom Customer Success, tillsammans med en analytisk förmåga och intresse för datadrivna arbetssätt.
• Starkt intresse för kundrelationer, med en rådgivande och kundfokuserad inställning.
• Mycket god engelska och svenska i tal och skrift samt goda IT-kunskaper, med erfarenhet av Microsoft Office.
Varför ska du välja Adway?
Vår mission är att säkerställa att den talang våra kunder söker också är den de når. Vi vill hjälpa rekryterare att lägga sin tid på att engagera sig i kandidater, istället för att ägna tid åt att leta efter dem. Med vår innovativa mjukvara automatiserar vi jobbannonsering på sociala medier och jobbsajter, och attraherar både passiva och aktiva kandidater.
Hos oss blir du en del av vår lila familj (ja, vi älskar verkligen lila) och ett team som drivs av passion, innovation och entusiasm. På Adway växer vi snabbt, och vår kultur bygger på att ständigt utmana oss själva, dela vår passion och visa hjärta i allt vi gör. Detta är bara början på vår resa! Vår vision är att bli den ledande HR-techleverantören för stora företag och rekryteringsbyråer världen över. Nu behöver vi fler talangfulla och passionerade personer för att nå dit!
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Adway med OnePartnerGroup. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Du utgår från kontoret i Stockholm city med möjlighet till ett flexibelt arbetssätt.
Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Åsa Wallergård Fröblom på asa.wallergard.froblom@onepartnergroup.se eller Josefine Blomkvist på josefine.blomkvist@onepartnergroup.se.
Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester för att vi ska kunna göra den bästa matchningen av kandidater.
Varmt välkommen med din ansökan!