Customer Success Manager till Aqua Robur, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Aqua Robur Technologies grundades 2015 och befinner sig nu i en spännande tillväxtresa inom Sverige såväl som internationellt. Företaget erbjuder en helhetslösning för digital övervakning av vattenledningar samt spill- och dagvatten. Tekniken bygger på en världsunik Energy Harvester som genom vattenflödet genererar elektricitet för att driva sensorer och trådlös kommunikation. De lösningar som erbjuds ligger helt rätt i tiden med tanke på de enorma utmaningarna som vattenbrist och översvämningar skapar världen över. Dessa utmaningar tas idag på större allvar och det implementeras intelligenta, hållbara lösningar för framtiden. Vill du vara med på resan?

Visste du att nästan 30% av allt rent vatten försvinner på grund av läckor i systemet? Samtidigt ökar problemen med vattenbrist och översvämningar vilket skapar stora problem för de kommunala VA-näten som finns nergrävda runt om i vårt samhälle. Detta är något som Aqua Robur har en lösning på. Aqua Robur har vunnit många priser, bland annat år 2020 vann de Europeiska Unionens pris inom Horizon 2020 som bästa lösning för vattennätsövervakning utan behov av extern strömkälla. Spännande bolag, eller hur?

Om rollen

I rollen som Customer Success Manager säkerställer du att våra kunder, distributörer och partners har de kunskaperna och förutsättningarna de behöver för att kunna utnyttja Aqua Roburs lösningar maximalt. Du genomför utbildningar både i vårt analysverktyg samt fysisk installation av hårdvara, framförallt inom Sverige men även internationellt. Du säkerställer att utbildningsmaterial finns tillgängligt, är korrekt och utvecklas för en optimal användarupplevelse.

Med din utmärkta problemlösningsförmåga bemöter du tekniska supportfrågor, som inkommer både via telefon och vårt ärendehanteringssystem. Du besitter en hög nivå av produktkunskap och utför proaktiva analyser av data och inställningar för att säkerställa optimal drift hos våra kunder.

Rollen har ett nära samarbete med våra installationspartners runtomkring i landet, men genomför också installationer, felsökning och service hos kunder i västra Sverige vid behov. Rollen kräver en god fysik, då arbetet kan vara fysiskt krävande och det förekommer stundtals längre körsträckor.

Är detta du?

Du är en kommunikativ, social person som har en professionell approach i och med din dagliga kontakt med våra kunder. Du är expert på att bygga relationer, lyssna in och fånga upp kundbehov. Med din höga problemlösningsförmåga och tekniska förståelse, hjälper du kunden på ett pedagogiskt sätt samtidigt som du också samlar in teknisk input för vidareutveckling av bolagets lösningar. Du är analytisk, strukturerad och värdesätter en hög kvalité i ditt arbete. Du trivs i att ha många olika kontaktytor, såväl internt som externt, samt att arbeta i en roll med hög grad av variation. Du trivs med att driva förbättringar och vill ha stora möjligheter att påverka i en spännande tillväxtresa.

Erfarenhet

Minst YH-utbildning inom teknik, el, automation, mekanik eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Minst två års erfarenhet av teknisk support, underhållstekniker och/eller i en Customer Success-roll
B-körkort
Dator- och systemvana, van användare av Microsoft Office
Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande

Tidigare erfarenhet från VA- eller fjärrvärmesektorn
Erfarenhet av både hårdvara och mjukvara
Verkstadsteknisk erfarenhet


Ansökan

Du söker tjänsten med CV och personligt brev via jerrie.se så snart som möjligt. Vi jobbar löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du är nyfiken på mer information kontakta ansvariga rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43 eller cecilia.jarlsmark@jerrie.se Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din LinkedIn-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Slutkandidat kommer att be ombedd att göra ett utdrag ur belastningsregistret.

Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av Aqua Roburs fantastiska team!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2024
  • Ansök senast: 8 oktober 2024

Liknande jobb


Electrical Assembly Engineer

Electrical Assembly Engineer

5 november 2024

Electrical Automation Engineer

Electrical Automation Engineer

5 november 2024

Technical Lead- Datacenter

Technical Lead- Datacenter

12 november 2024

6 november 2024