Customer Success Manager till Artportable

Customer Success Manager till Artportable

Arbetsbeskrivning

Artportable stärker upp med nya kollegor som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång. Vi söker nu en skicklig och erfaren Customer Success Manager (CSM) med erfarenhet från SaaS-bolag.
I rollen som CMS på Artportable är ditt uppdrag att skapa en fantastisk kundupplevelse för våra anslutna konstnärer och att stärka bolagets SaaS-affär. Du arbetar med att införa och utveckla arbetet med kundservice, self service och CRM-system. Vidare är du relationsskapande, noggrann och van vid ett högt tempo.
Vi sitter i moderna lokaler i gatunivå och vi erbjuder en anställning hos ett bolag som har sunda värderingar och som verkligen ser sina anställda som familjemedlemmar.
Vår framgångssaga:
Artportable har lyckats utmana konstvärlden med en digital plattform som erbjuder konstnärer att nå ut med sina verk utan att betala stora belopp i provision. Nu tar vi nästa steg och utvecklar Skandinaviens ledande konstplattform med målet att bli en ledande global aktör.
Artportable är det självklara valet för över 1000 nordiska konstnärer när de vill nå ut med sina verk mot en relevant målgrupp. Varje dag kontaktar nya konstnärer oss och vill ansluta sig till plattformen. Vi bidrar till våra anslutna konstnärers framgång genom att jobba nära och erbjuda ett ekosystem för att att nå en så stor och relevant målgrupp som möjligt.
Din roll:
Onboarding: Lär ut funktioner som tar kunden den kortaste vägen till ROI.
Kundsupport vid problem: Du ger stöd och släcker bränder medan de fortfarande är små. Du ser till att vi alltid finns där och att kunden aldrig känner sig lämnad bortom assistans.
Förnyelser: Du följer upp förnyelserna månadsvis och kvartalsvis för att undvika churn. På så vis säkerställer du att majoriteten av bolagets intäkter kommer från befintliga kunder.
Upsell- kampanjer: Du ökar kunders LTV genom att rekommendera lösningar som ger en bättre upplevelse för kunden. Detta kräver god timing, data och strategi för att vara effektiv – och kan exempelvis ske genom webbinarier.
Kundundersökningar: Du arbetar konitueligt med verktyg som mäter vår kundnöjdhet. Vid missnöjda kunder vidtar du rätt åtgärder.
Kundrådgivning: Ekonomisk och professionell framgång för våra konstnärer leder till ökat värde för våra tjänster. Därför är du med och ser till att vi erbjuder rätt stöd och utbildning.
Övrigt:
Du behärskar flera olika CRM exempelvis Zendesk och Upsales. Du har erfarenhet från att arbeta med webbiniarer.
Som person är du:
* Relationsbyggande
* Affärsorienterad
* Positiv
* Kunskapstörstig
* Självgående

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Artportable AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2021
  • Ansök senast: 10 juni 2021

Postadress

Åsögatan 122
Stockholm, 11624

Liknande jobb


23 december 2024

Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024