Customer Success Manager till Assently

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att vårda kundrelationer, skapa långsiktighet och identifiera förbättringspotential i produkt och kund? Har du en känsla för service av världsklass och vill tillhöra en organisation med starkt engagemang och driv? Då är detta rollen för dig!

Om kunden

Assently har sedan 2011 utvecklat nyckelfärdiga lösningar för elektroniska signaturer och elektronisk identifiering med e-legitimationer som ökar säkerheten genom hela dokumenthanteringen och gör hela processen mer effektiv. Deras kunder finns inom privata och offentliga verksamheter, stora som små. Det gemensamma är att kunderna vill förenkla för sina kunder eller medborgare genom säkrare och mer effektiva digitala processer samt enklare och tryggare validering av identiteter.

Om rollen

Nu söker Assently en Customer Success Manager som ska ansvara för bolagets kundrelationer och skapa en trygg, långsiktig och hållbar kundresa. Rollen har ett stort fokus på att etablera och skapa personlig kontakt med nya såväl befintliga kunder. Du ansvarar även för att arbeta aktivt med onboarding och utbildning av kunder och förväntas ha proaktiv kontakt med befintliga kunder i syfte att driva merförsäljning och identifiera förbättringspotential för kundernas upplevelse. Du ingår i ett Customer Success-team och har nära kontakt och samarbete med säljteamet.

Exempel på arbetsuppgifter

- Onboarding av kunder
- Hålla demos och webinars för nya kunder
- Proaktivt hålla kontakt med befintliga kunder
- Identifiera behov och potential för merförsäljning
- Hantera inkommande samtal och ärenden i chattfunktionen
- Hantera administration av kunder i CRM- och affärssystem


Om dig

Som person är du en relationsskapande, engagerad och initiativtagande lagspelare som brinner för långsiktiga kundrelationer. Du har en känsla för service av världsklass och brinner för kundnöjdhet. Du har förmågan och potentialen att se lösningar och nya vägar och gillar att utveckla nya metoder för att utveckla dig själv, ditt team och dina kunder. Det är viktigt att du är en teamplayer, är tävlingsinriktad och driven. Du trivs i en roll som innebär mycket kundkontakt och är strukturerad samt har vanan att arbeta i CRM- och affärssystem. Vidare tror vi att du är ambitiös, orädd, driven och lyhörd för dina kollegor och kunder.

Kvalifikationer

- Erfarenhet av kundservice och/eller försäljning
- System- och datorvan
- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande

- Erfarenhet från en roll inom Customer Success
- Erfarenhet av merförsäljning på befintlig kundbas


Arbetstider, tillträde och omfattning

Arbetstiderna är måndag till fredag, kontorstider med viss flexibilitet. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av HERO med stora chanser att bli överrekryterad till Assently efter 6 månader. Assently har sina lokaler i centrala Stockholm med goda kommunikationsmöjligheter.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2022
  • Ansök senast: 5 december 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024