OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med beQuoteds rådgivare och webbplattform för publicering av investerarinformation utvecklar börsbolagen sina relationer med aktiemarknaden. Här har du en spännande och ansvarsfull roll som kombinerar nära kundrelationer med marknad och sälj. Om du utöver erfarenhet inom marknadsföring och Customer Success har ett intresse för aktier så kan rollen hos beQuoted vara din nästa utmaning, läs vidare!
OM TJÄNSTEN
Hos beQuoted välkomnas du av teamet på 8 personer som arbetar i roller inom rådgivning, kundservice, produktutveckling och försäljning. Då gruppen är mindre hjälps man åt och som medarbetare kan du ha ansvar inom flera områden.
I rollen som Customer Success Manager är dina främsta ansvarsområden att hjälpa beQuoteds kunder att lyckas i sin kommunikation med sina investerare, att utveckla kundrelationerna och se till att de kan använda beQuoteds rådgivare och plattform för investor relations på ett framgångsrikt sätt.
Du kommer att ha mycket kundkontakt via mail och videosamtal, och genom att bygga starka kundrelationer bygger du den bästa möjliga servicen för varje kund utifrån dennes specifika behov. Detta för att kunderna ska lyckas nå sina målgrupper, som primärt är investerare. Du kommer också att kategorisera prospekts och rikta marknadsföring till dessa baserat på din bedömning av vad de behöver av beQuoteds olika produkterbjudanden.
Du erbjuds
- Möjlighet att arbeta med stort eget ansvar och att utvecklas med varierande och spännande uppgifter i en digital miljö där ditt arbete har stor synlighet
- Att bygga kontaktnät med personer i ledande positioner på olika börsnoterade bolag i varierande branscher
- En liten och familjär arbetsplats där alla jobbar tätt tillsammans men där du också har möjlighet att påverka och komma med input kring hur beQuoted ska utveckla sina processer och samarbeten med sina kunder
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hjälpa kunderna att använda beQuoteds webbplattform för publicering av investerarinformation
* I CRM-verktyget HubSpot bearbeta nya potentiella kunder, samt administrera existerande kunddata
* Kontakta befintliga kunder regelbunden för att stämma av deras behov och användandet av tjänster för investerare
* Utifrån kundernas produktanvändande rikta marknadsinsatser
* Producera innehåll för Linkedin och digitala nyhetsbrev
VI SÖKER DIG SOM
- Har avslutad eftergymnasial utbildning inom marknadsföring
- Har arbetslivserfarenhet från marknadsroll och/eller Customer Success för B2B-kunder, där vi ser att du har erfarenhet av kundkontakt
- Har arbetat i HubSpot, eller annat likvärdigt CRM-verktyg
- Har ett intresse för aktier och en förståelse för vad investerare vill veta, för att på bästa sätt hjälpa beQuoteds kunder
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i ditt arbete
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad
- Anpassningsbar
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
beQuoted är ett ledande svenskt SaaS-företag inom investerarinformation på webb och distribution av finansiella pressmeddelanden. De förstärker bolagets börs- och kommunikationskompetens och har stor kunskap av Investor Relations. BeQuoted vet vad investerarna vill veta.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231