OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Bright är ett B2B-bolag som har utvecklat en nyckelfärdig white lable-lösning för att digitalisera energibranschen. De erbjuder verktygen och plattformen som gör det möjligt för alla - från stora energibolag med flera tjänster till mindre elhandlare - att bygga framtiden för energitjänster och bli ett digitalt ”nästa generations energibolag”. På kort tid har Bright blivit marknadsledande i Sverige och nu ökar de sin verksamhet och expanderar utanför Sveriges gränser.
Vi letar efter en driven och nyfiken person som vill hjälpa Bright med ett av deras huvudfokus framåt; att genom digital marknadsföring och andra sätt få fler slutanvändare att både börja och fortsätta använda deras digitala plattformar.
Din roll som Customer Success Manager
Som Customer Success Manager har du en bred roll med det övergripande syftet att få fler slutanvändare till Brights digitala plattformar. Med målet att förstå slutanvändarnas vanor och agerande arbetar du främst med uppföljning, statistikarbete och marknadsföring. Utöver ditt operativa arbete, där du kommer med olika förslag och lösningar, deltar du i både internmöten och kundmöten och sätter strategier framåt. Även om du arbetar självständigt och tar initiativ samarbetar du mycket tätt tillsammans med dina kollegor.
Dina kvalifikationer
Erfarenhet av liknande roll, företrädesvis inom digital marknadsföring eller copy / contentKunskap och / eller intresse för statistik och siffrorErfarenhet av Google Analytics och Amplitude (meriterande)Mycket god svenska och engelska i både tal och skrift
Vi söker dig med intresse för statistik och marknadsföring, som trivs i en dynamisk och varierad arbetsvardag. Eftersom rollen innebär såväl operativt som strategiskt arbete med mycket kundkontakt ser vi att du är en engagerad och organiserad person med förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Utöver ditt intresse för att utveckla kundsamarbeten har du ett entreprenörstänk och triggas av att vara med i tidigt skede.
Vad företaget erbjuder dig
Hos Bright får du chansen att tidigt vara med på en spännande tillväxtresa med siktet på den internationella scenen. Du ingår i ett öppet, prestigelöst och engagerat team med olika bakgrunder och erfarenheter. Hos Bright bidrar du dessutom till ett grönare samhälle genom att ändra förlegade vanor inom energiförbrukning. De erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och pensionspolicy med inkluderande försäkringar. Läs gärna mer på: https://www.getbright.se
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Stockholm, Östermalm
Lön: Enligt överenskommelse
Låter rollen som Customer Success Manager till Bright Energy AB intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper och tekniskt kunnande. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!