Customer Success Manager till Dignisia

Customer Success Manager till Dignisia

Arbetsbeskrivning

https://dignisia.com/sv)
Vårt system bygger på den senaste tekniken och adderar intelligens genom kreditens livscykel - credit intelligence. Resultatet är full kontroll över hela kreditlivscykeln - från kreditgivning, benchmarking av leverantörer till avyttring av skuldportfölj. Idag är vi 13 anställda med kontor i Göteborg och Stockholm. Några av oss kommer från inkassobolag, andra har sin bakgrund från bank och finans. Tillsammans har vi skapat ett datadrivet system och beslutstöd som ökar transparens och konkurrens på kreditmarknaden. Användarvänlighet är i fokus och tillsammans med våra kunder vill vi revolutionera kreditmarknaden. Vi är i en spännande tillväxtfas och söker nu en Customer Success Manager till vårt Commercial-team i centrala Stockholm!

Om tjänsten

Som Customer Success Manager har du ansvar för hela kundvårdsprocessen från implementation till löpande drift och utvärdering. Kunderna finns inom olika branscher såsom bank/finans och e-handel och du förväntas konsultera, serva och inspirera till maximerad kundnytta och fortsatt utveckling av vår mjukvara. Du stöttar säljare i upprättandet av införsäljningsstrategi, agerar teknisk pre-sale resurs och demonstrerar mjukvaran vid kundmöten. Vid implementering av nya kunder och moduler, upprättar och genomför du projektplan samt registrerar och konfigurerar kunden och användare. Med utgångspunkt i etablerade KPI:er följer du upp utfall och driver utvecklingsfrågor kring optimering av kreditprocessen inom ramen för mjukvaran. Du håller löpande utbildningar av användare och administratörer. Tillsammans med säljteamet kravställer och testar ni ny funktionalitet på mjukvara baserat på upplevda kundbehov. Som ansvarig för kundvårdsprocessen säkerställer du en snabb och effektiv intern samverkan/kommunikation mellan övriga enheter samtidigt som du förväntas arbeta aktivt med processförbättringar gällande vårt arbete med försäljning och kundimplementationer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Försäljning - tillsammans med säljare
Implementationsprojekt
Kontinuerlig kundvård
Aktivt förbättringsarbete

Technology that turns overwhelming information into assets

Digitaliseringen är äntligen här och det här är tjänsten för dig som vill vara med på en utvecklingsresa från start. Tillsammans med kunniga och hjälpsamma kollegor får du möjligheten att göra skillnad på riktigt i en nyckelroll med breda kontaktytor, projektledning och processförbättringar. Du sätter standarden för ditt ansvarsområde på ett växande entreprenörsföretag inom fintech!

Är det dig vi söker?

Vi söker dig som har en arbetsbakgrund inom antingen ekonomi/bank/finans eller inom tech från liknande tjänst. Du har genomfört eftergymnasiala studier inom ekonomi, system eller projektledning. Beroende av din bakgrund har du en god kunskap inom eller ett stort intresse för, kredit/inkasso alternativt systemrelaterade projekt. Oavsett är du serviceinriktad och har en utmärkt förmåga att skapa positiva kundupplevelser och interna samarbeten. Du är van, lättlärd och ser möjligheterna i IT och digitalisering. Du är strukturerad, följsam och analytisk på ett sätt som gör att du effektivt löser problem och genomför lyckade implementeringsprojekt, utbildningar, workshops och andra kundvårdsrelaterade aktiviteter. Som en del av en mindre verksamhet i tillväxt med höga ambitioner kommer din arbetsvardag variera och därför söker vi dig som är prestigelös och en utpräglad lagspelare. Du är flytande i svenska och engelska, i tal som skrift.

Intresserad?

Detta är en rekrytering med anställning hos Dignisia AB. Dignisia tillämpar 6 månaders provanställning och start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Resor förekommer i tjänsten. I denna rekryteringsprocess samarbetar Dignisia med SJR. Urval/intervjuer sker löpande och vi rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan snarast. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Simon Jordal/Recruitment Consultant.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy.

Titel: Customer Success Manager

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2020
  • Ansök senast: 26 augusti 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Teamcoach IT

29 november 2024

29 november 2024

Projektledare

29 november 2024