Customer Success Manager till Ecoride

Customer Success Manager till Ecoride

Arbetsbeskrivning

Vi på Ecoride jobbar med att sälja egenproducerade elcyklar för ett mer miljösmart samhälle och ett hälsosammare liv. Vi har lyckats bra och efterfrågan på våra elcyklar är stor! Nu ser vi möjligheter att växa ytterligare på nya marknader och behöver hitta just dig som vill vara med på denna magiska resa. Drömma, visualisera, se möjligheter, konkretisera och driva detta arbetet i mål och på så sätt hjälpa oss att nå nya höjder.
Just nu söker vi dig som vill jobba som Customer Success Manager hos oss på Ecoride. Du kommer bära det yttersta ansvaret för vår kundupplevelse inom området eftermarknad och kundtjänst. Du erbjuds möjligheten att utveckla och forma den
avdelningen till att bli marknadens bästa support och kundtjänst. Vi växer in på nya marknader och har behov av att forma en avdelning som kan möta alla dessa marknaders förväntningar.

Vad ska du göra?
● Identifiera och driva förbättringar i arbetssätt och systemstöd för alla Ecorides
marknader
● Arbeta med proaktiv kundkommunikation i befintliga och nya kanaler
● Leda och utveckla arbetet med att säkerställa en bra täckningsgrad och hög
kvalitetsnivå på alla våra marknader
● Säkerställa professionell och effektiv ärendehantering
● Kravställa och kvalitetssäkra befintliga och framtida ärendehanteringssystem
från kundtjänst perspektiv
● Utveckla, engagera och coacha medarbetare för att erbjuda professionell support
och kundtjänst enligt framtagna rutiner och processer.
● Delta och bidra i Ecorides avvikelsearbete, genom att identifiera och driva
förbättringsarbete och kvalitetsarbete gällande Ecorides produktportfölj
● Samarbeta med nära avdelningar som marknad, produkt, kvalitet, sälj och övriga
avdelningar som kan komma att beröras.
● Vid behov arbeta operativt, som en i gruppen
● Sätta upp relevanta KPI:er och mätetal

Önskvärda formella kompetenser:
● Några års erfarenhet i liknande befattning gärna i producerande bolag
● Goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika system och program
● Tidigare varit med och byggt upp en framgångsrik support och kundtjänst på
olika marknader
● Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
● Van att skapa och arbeta med processer och rutiner
● Drivit olika förändringsprojekt
● Dokumenterad erfarenhet av att utveckla och leda en effektiv eftermarknad och
kundtjänst organisation.

Önskvärda personliga kompetenser:
● Problemlösare, du älskar att ta dig an nya utmaningar
● Ledare, du är en naturlig ledare som har lätt för att engagera och få med dig dina
medarbetare
● Förmåga att driva förändring och etablera operativ struktur
● Gillar ansvar och vågar driva processer självständigt
● Uppskattar när det händer nya saker
● Gillar att utveckla saker, du inspireras av att leda och driva utveckling och ser
såväl små som stora förbättringar som värdefulla.
● Lösningsorienterad, ser möjligheter till förbättrad kundupplevelse
● Strukturerad, planerar ditt arbete väl och känner ett stort ansvar för att alltid
leverera ett gott slutresultat som gör skillnad för våra kunder och oss själva.
● Selfstarter
● Villig att resa vid behov
● Noggrann och har sinne för detaljer. Vidare har du lätt att sätta dig in i våra
kunders behov och kan identifiera både möjligheter och lösningar till
förbättringar.
● God samarbets- och kommunikationsförmåga då rollen innebär många olika
kontaktytor.
● Lyhörd för andras kunskap och erfarenheter.
● Strukturerad och har ett proaktivt förhållningssätt.

Vad erbjuder vi?
Ett meningsfullt och varierande arbete tillsammans med trevliga och kompetenta kollegor. En rolig resa i en bransch som ligger helt rätt i tiden och där du får möjlighet att vara med från start på den planerade expansionen.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Ecoride med rekryteringsbyrån MTRecruit AB. Vid frågor om tjänsten vänd dig till rekryteringskonsult Martina Träen på 0722-979760 eller rekryterande chef Linda Schweitz på 0735-828470.
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock
senast den 11 September 2022. Varmt välkommen med din ansökan via www.mtrecruit.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MTRecruit AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024