Arbetsbeskrivning
Vill du hjälpa företag att optimera sina energiaffärer och skapa hållbara lösningar? Energi Försäljning Sverige söker en Customer Success Manager som vill arbeta med storkunder, bygga starka relationer och bidra till smartare energihantering. Här blir du en del av ett engagerat team i en prestigelös och utvecklande miljö. Låter det intressant? Läs mer och ansök idag!
OM TJÄNSTEN
Energi Försäljning Sverige är en framstående aktör på den svenska energibranschen med särskild inriktning på företagssektorn. Som Customer Success Manager hos Energi Försäljning Sverige kommer du vara kundens direkta kontaktperson och tillsammans med ditt team stödja kunder från olika branscher med att optimera deras energiaffärer.
I din roll kommer du att samarbeta nära Key Account Managers som är specialiserade inom olika kundsegment och som besitter omfattande erfarenhet av att hjälpa företag och organisationer inom näringslivet. Energi Försäljning Sverige erbjuder en prestigelös arbetsmiljö där du kommer att få en grundlig introduktion till energibranschen. Dessutom kommer du att ha tydlig struktur och nära uppföljning från din närmaste chef, vilket ger dig de bästa förutsättningarna att excellera i din roll.
Du erbjuds
- Ett generöst förmånspaket som inkluderar friskvårdsbidrag, friskvårdstid och försäkringar
- Goda möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I din roll kommer du att vara en del av ett administrativt team som alla har olika ansvarsområden. Din specifika inriktning blir att hantera kunder, där du ansvarar för att administrera och utveckla kundernas affärer tillsammans med ansvariga Account Managers. Det är en dynamisk och varierande roll som ställer krav på din förmåga att arbeta självständigt, samarbeta effektivt i team samt att hantera flera uppgifter parallellt utan att tappa fokus.
* Vara involverad i hela säljprocessen och bidra på olika nivåer, från inledande samtal till avslutande steg
* Stärka relationen med befintliga kunder genom att ha koll på helheten vilket inkluderar att skapa och tillhandahålla rapporter och beslutsunderlag
* Granska förfrågningsunderlag och bidra med dina analyser och synpunkter
* Samarbeta i kundteam där du använder din kompetens för att stötta och utveckla interna och externa relationer
* Arbeta prestigelöst med dina kollegor genom att dela på ansvar och bistå till närliggande arbetsuppgifter
VI SÖKER DIG SOM
- Har en administrativ bakgrund med erfarenhet från administrativa roller, gärna med inriktning på försäljning till större kunder och ett tydligt kommersiellt fokus
- Känner dig bekväm med att arbeta i Excel och hantera olika uppgifter i programmet
- Är kommunikativ och van vid att samarbeta och bygga nätverk med olika personer såväl internt som externt
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift
Det är meriterande om du
- Har erfarenhet från arbete inom energibranschen
- Förstår danska
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Stresstolerant
- Social
- Ansvarstagande
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper under denna process. För att du ska lyckas och trivas i rollen som Customer Success Manager krävs det att du är en nyfiken, serviceminded och hjälpsam person. Rollen kommer även kräva att du är duktig på att nätverka, skapa relationer samt har förmågan att bygga långsiktiga och starka samarbeten både internt och externt.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
- Innan anställning genomför vi en bakgrundskontroll som administreras av Academic Work
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Energi Försäljning Sverige här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231