Customer success manager till Feelgood

Customer success manager till Feelgood

Arbetsbeskrivning

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Läs mer på www.feelgood.se

Vi söker Customer success manager till Feelgood

Feelgood växer och tillsätter nu en ny roll i form av Customer success manager. Som Customer success manager kommer du att ingå i Feelgoods Kundcenter som möter våra kunder varje dag i telefon, digitala kanaler eller fysiskt. Vi finns i fina lokaler på Telefonplan i Stockholm.

Arbetets innehåll

Din roll blir att utveckla långsiktiga relationer internt och externt samt att skapa en stor förståelse för kundernas behov i syfte att leverera en hög kundupplevelse. Vår ambition är att alltid överträffa kundens förväntningar avseende kvalitet och effektivitet.

Rollen som Customer success manager innebär att du som en del av kundcenter utvecklar och driver frågor internt och externt kopplat till implementering och förvaltning/utveckling av kunder samt avtal. Exempel på arbetsuppgifter är att stödja kundansvarig i det administrativa kring kund, såsom t ex beställningsflöden, datainhämtning från kund, uppsättning för statistik och samarbetspartners samt att ha en dialog med våra kunder i syfte att underlätta kundresan. I rollen ingår även att bidra till att utveckla och förbättra Feelgoods interna processer och arbetssätt.

Du kommer erbjudas möjlighet att utvecklas i din roll, och du förväntas också att aktivt söka information i syfte att utöka ditt kompetensområde och förbättra uppdragets förutsättningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Koordinera och säkerställa att en tydlig och korrekt uppsättning av kund görs såsom avtal, tjänster, offerter/uppdragsbekräftelser och avtalsöversikt i alla berörda system som t ex journal/bokning/affärssystemet J4, webbportalen, Feelgood-plus med flera. Både initialt och vid större förändringar under avtalstiden.

• Upprätthålla ett nära samarbete med kundansvarig och vid behov ha direktkontakt med kund
• Arbeta kontinuerligt med förbättring av Feelgoods processer och därmed också agera kravställare av utveckling/införande/byte av berörda Systemstöd
• I samråd med kundansvarig identifiera om samarbetspartners behövs, om så säkerställa att detta blir implementerat
• Koordinera funktioner inom Feelgood för att inhämta uppgifter för tjänster, fakturering och statistik
• Hantera personal- och organisationsfiler – skicka ut mall och hjälpa kunden att komma igång med personalfilsuppladdning i berört system.
• Säkerställa behörigheter och slå på överenskomna funktioner och tjänster i webbportalen
• Meddela kund och kundansvarig när avtalet är klart i Feelgoods system och bokning är möjlig
• Svara på löpande frågor ifrån kund kopplat till våra administrativa processer.

Krav på kompetens

Arbetet innefattar koordinering och samarbete med övriga avdelningar på företaget vilket kräver att du har förmåga att planera och strukturera ditt arbete för att möta kundernas behov på bästa sätt. Du har lätt för att kommunicera med såväl kunder som kollegor och gör ditt yttersta för att du och teamet levererar goda resultat i enlighet med deadlines.

Vi söker en person med stort kundfokus. Du behöver ha lätt för att ta till dig ny information och då arbetet tidvis håller ett högt tempo behöver du vara stresstålig. Dessutom behöver du gilla utveckling och förändring då vi alltid strävar efter att förbättra kvalitén i vårt arbete, både internt och externt.

Personliga egenskaper:

• Kommunikativ och noggrann
• Flexibel och serviceinriktad
• Självgående och strukturerad
• Analytisk och lösningsorienterad

Meriterande erfarenhet och utbildning

För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet från liknande roller samt ett stort service- och kundfokus. Erfarenhet inom försäljning, kundrelationer eller serviceyrken är meriterande, likaså kunskap inom företagshälsovård.

• Relevant erfarenhet av B2B kundservice
• Relevant utbildning inom marknadsföring, försäljning, ekonomi eller motsvarande
• Erfarenhet av affärssystem i kombination med stor it-mognad
• Erfarenhet från utbildning och implementation av kunder och avtal
• Flytande i både svenska och engelska

Tjänsten avser 100% och arbetstiden är förlagd under kontorstid.

Vi tillämpar en gedigen inskolningsprocess för att ge dig de bästa förutsättningarna i denna ganska komplexa roll.

Ansökan: Ansökan sker via Feelgoods hemsida eller via workbuster, ej via mail. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi vill att du i din ansökan bifogar CV och ett personligt brev där du beskriver varför du vill jobba hos oss och i denna specifika roll.

Har du frågor: Kontakta Kundcenterchef andrea.tahlin@feelgood.se

Sista ansökningsdatum: Vi intervjuar löpande så vi ser fram emot din ansökan redan nu. Vi ser gärna en snabb tillsättning av tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Feelgood
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 13 juli 2022

Besöksadress

Rådhusgatan 6
None

Postadress

Banérg. 28, Box 5254
Stockholm, 10246

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024