Customer Success Manager till Freebo

Customer Success Manager till Freebo

Arbetsbeskrivning

Inledning:
Har du erfarenhet av kundservice och ett genuint intresse för förbättring och utveckling? Brinner du, precis som Freebo, för att säkerställa den bästa möjliga kundupplevelsen? Oberoende av var du är bosatt har du nu möjligheten att tillsammans med Freebo, ett branschledande företag inom solenergi, ta nästa steg i karriären och vara med och utveckla deras Customer Success department i rollen som Customer Success Manager! Varmt välkommen med din ansökan.

Information om tjänsten
Freebo arbetar med solenergilösningar till privatpersoner och är idag en av Sveriges ledande leverantör av solkraft till denna kundgrupp. Freebo vill vara kundernas heltäckande samarbetspartner, från första kontakt till installation, service och uppföljning. Detta för att skapa en unik kundupplevelse där varje kontakt med Freebo skapar trygghet och glädje.

Professionals Nord söker nu en Customer Success Manager för Freebos räkning. Som Customer Success Manager på Freebo är du, tillsammans med ditt team, ansvarig för att säkerställa att varje enskild kund får en kundupplevelse långt över den förväntade. Ni arbetar nära Freebos övriga medarbetare och avdelningar för att ta Freebos kundservice till nya höjder. Du deltar i det operativa arbetet samtidigt som du arbetar med att strategiskt utveckla organisationen framåt. Utmanande? Ja, det är därför vi söker just dig! 

Placeringsort spelar mindre roll då Freebo som företag ska finnas över hela landet och de digitala kommunikations-vägarna är effektiva. Samtidigt finns de nuvarande medarbetarna i Falun, varför en stor del av den initiala tiden på Freebo, med fördel förläggs just i denna vackra stad.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Freebo. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Freebos önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter
I rollen som Customer Success Manager är det din uppgift att säkerställa att Freebos kunder möts av kundservice i världsklass genom kundprocessen. Samtidigt som du coachar, utmanar och uppmuntrar dina medarbetare, arbetar du aktivt för att strategiskt bygga upp den nya enheten; Customer Success department efter Freebos värdeord:

• Beat yesterday - together
• Make things easy
• Act responsibly

Vi söker dig som:
har stor passion för kundservice och har gedigen erfarenhet på området. Du har ett genuint intresse av att lära dig nya saker och har förmåga att se möjligheter i utmanande situationer, alltid med målet att ge den bästa möjliga kundupplevelsen. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Freebo. Du är lösningsorienterad och strävar alltid efter att uppnå hög kundnöjdhet som är i enighet med Freebos värdeord "Make things easy". Du är kommunikativ i ditt arbetssätt för att få med dig ditt team på resan mot gemensamma mål. Du älskar att se människor i din omgivning växa. Vidare drivs du av utveckling och förbättringar, något som även genomsyras i Freebos värdeord "Beat yesterday – together". Vi ser även att du är initiativtagande för att kunna hantera olika situationer, som dyker upp i arbetet, på ett självständigt sätt. Självklart är du ansvarstagande och agerar respektfullt gentemot såväl dina kollegor som kunder – "act responsibly".

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
REGION: Ospecificerat
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Grundin

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Lennartsson

Linnea Lindberg

Tobias Nilsson

Moa Markgren

Linnea Lindberg

Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner

Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson

Sara Gagner

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 18, Sundsvall
None

Postadress

Storgatan 18
Sundsvall, 85230

Liknande jobb