Customer Success Manager till High Estate

Arbetsbeskrivning

High Estate söker Customer Success Manager  

Om High Estate 
High Estate erbjuder Sveriges mäklare en mycket effektiv arbetsmetod inklusive nästa 
generations teknisk plattform, vår mission är att förändra hur företag i 
fastighetsmäklarbranschen skapar värde för sina kunder.

Om du letar efter en roll med goda karriärsmöjligheter och vill vara en del av ett spännande bolags tillväxtresa, då är detta en fantastisk möjlighet för dig.


Vad du kommer att göra som Customer Success Manager 
Genom att driva onboardingen för våra nya kunder och sedan löpande ansvara för dessa 
kunder genom att skapa kundnöjdhet och driva merförsäljning kommer du att ha en 
nyckelroll på High Estate. 

Du kommer att jobba nära vår COO, försäljningsteamet och vårt backoffice-team.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara: 
 Arbeta nära din kundportfölj och ta reda på våra kunders mål och utmaningar för att 
förstå hur vi bäst hjälper dem att bli framgångsrika. 
 Du identifierar tillväxtmöjligheter och skapar merförsäljning på din kundportfölj. 
 Driva onboarding projekt för nya kunder genom integrationer, konfiguration och 
säkerställa ”best praxis”. 
 Säkerställa att vi behåller våra kunder genom att snabbt agera på sjunkande 
kundnöjdhet, förstå problemet och få kunden tillbaka på rätt spår. 
 Var en del av produktutvecklingen genom att föra fram från våra kunders feedback 
för att hjälpa oss förstå hur vi kan förbättra våra produkter och processer. 
 En del av arbetet kommer initialt bestå i att systematiskt bearbeta intressenter för 
att säkerställa att de fått hjälp och för att generera nya affärer. 


För att passa bra för denna roll

Du har en bakgrund inom Customer Success och/eller Account Management med ansvar för en egen kundportfölj. Du trivs med att göra kundframgångsresor ännu bättre. Du har ett starkt tekniskt sinne med förståelse för system och integrationer. Vi ser att du har ett högt driv, löser problem och når resultat, samtidigt som du värdesätter teamwork och kan navigera genom en hög förändringstakt.

Dessutom ser vi gärna att du har: 
• Akademisk utbildning 
• Utmärkta kommunikationskunskaper 
• Erfarenhet av projektledning och försäljning 
• God teknisk förståelse 


Erfarenhet av mäklarbranschen är givetvis en merit men inget krav. 
Om du brinner för Customer Success, blir motiverad av att förändra en bransch och vill växa 
din karriär i superhastighet - då är det här platsen för dig. 


Vilka är vi på High Estate och hur är det att jobba här?
Vi tror på effekt. Vi vill hjälpa mäklare att förändra hur de arbetar och börja leverera en 
bättre upplevelse till sina kunder. Det här kommer att bli framtiden för alla företag i 
mäklarbranschen. 
Vår grundare har varit en pionjär inom mäklarbranschen under snart 20 år och har grundat 
bolagen Hemverket och Mäklarsäkrat. Våra huvudägare idag är bolaget Neqst ett 
investmentbolag med fokus på att investera i Nordiska IT och teknikbolag. De är långsiktiga 
och välfinansierade och borgar för en trygghet för vårt bolag. 
Du kommer att ingå i en inspirerande miljö, med duktiga och kreativa kollegor, där du 
kommer att spela en central roll med stor inverkan på både hur vi bygger vårt företag och 
produkt framåt. 
Du kommer att befinna dig i en blomstrande kultur, där vi samarbetar för att nå våra mål – 
och samtidigt vill ha roligt tillsammans! 
Även om vi älskar vårt arbete älskar vi fortfarande vårt kaffe, att ha lag aktiviteter eller 
kanske en drink eller två efter jobbet.

I denna rekrytering samarbetar vi med Maria Ljungqvist på Koncept HR. Du kan ställa frågor om tjänsten till henne 0761 388 155 eller maria@koncepthr.se.
Intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: High Estate
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2023
  • Ansök senast: 18 september 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024