Customer Success Manager till House of Control

Customer Success Manager till House of Control

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos House of Control.

Om företaget:

House of Control, som är en del av Visma, är en ledande leverantör av molnbaserade programvarulösningar för avtalshantering och leasingavtal (IFRS 16 rapportering). Deras tjänster är utformade för att effektivisera hanteringen av avtal och ekonomiska processer för organisationer. Företaget är dedikerat till en kultur av högprestation och värderar öppenhet och värme högt.

Med ett engagerat team på 83 anställda i Sverige, Norge och Danmark samt en imponerande kundbas på över 3000 kunder i Norden och användare i över 60 länder, levererar de SaaS-lösningar som ger kunder fullständig kontroll över sina avtal. Genom att integrera avtalen med företagets ansvariga och övervaka betalningsplaner och viktiga händelser, strävar de alltid efter att upprätthålla starka och öppna relationer både internt och externt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Customer Success Manager säkerställer du att kunderna lyckas genom att maximera värdet av systemen. Ditt mål är att förstå kundernas affärsbehov, hjälpa dem med onboarding av plattformen samt säkerställa utveckling och måluppfyllelse. Du ansvarar över din egen kundportfölj, från övertagandet från säljteamet genom hela kundresan. I din roll bygger du och upprätthåller långsiktiga relationer med kunder för att säkerställa en hög kundnöjdhet. Det är också din uppgift att guida kunderna genom implementeringsfasen och onboarding-processen där du ansvarar över produktutbildningar och workshops. Du ansvarar därtill för implementering av nya lösningar på befintliga kunder. Genom att analysera kunddata och användningsmönster identifierar du möjligheter för tillväxt och expansion samt genomför riskbedömningar för att minska kundbortfall och öka kundlojaliteten. Vidare har du i rollen ett tätt samarbete med andra team inom organisationen. Du stödjer och ger input till säljteamet och deltar i produktrelaterade aktiviteter och projekt som bidrar till produktutvecklingen.

Några av dina arbetsuppgifter:
• Bygga och upprätthålla långsiktiga kundrelationer för att säkerställa hög kundnöjdhet
• Guida och utbildakunder genom implementeringsfasen och onboarding-processen
• Ansvar över egen kundportfölj och försäljningsbudget
• Stödja kunder i deras affärsmål och utarbeta strategier för att nå tillväxt
• Ge stöd och input till försäljning och produktteamet för produktutveckling

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Kandidatexamen i ekonomi, finans, företagsekonomi eller relaterade områden
• Relevant erfarenhet av Customer Success, försäljning eller likvärdigt område inom SaaS
• Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska
• God systemvana och kunskap i CRM
• Erfarenhet av finansiella lösningar är meriterande
• Kunskap om IFRS 16 är en fördel, men inget krav

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. Du sätter alltid kunden i fokus och lägger ner tid på att skapa god kontakt med dem. Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Du bidrar med nya idéer och testar mer än gärna nya arbetssätt. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också i en sådan roll som du trivs bäst. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Bromma
Lön: Fast + rörlig


Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 24 maj 2024
  • Ansök senast: 24 juni 2024

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Säljare inom Digital native & sales

Säljare inom Digital native & sales

12 augusti 2024

7 augusti 2024