Customer Success Manager till iBinder

Customer Success Manager till iBinder

Arbetsbeskrivning

Rollen för dig som gillar kundutveckling, vill ta ansvar och vara med på en fartfylld tillväxtresa.

I ditt kundansvar har du en stor verktygslåda för att kunna agera förtroendeingivande i en mångfacetterad tjänst. Du som CSM på iBinder är proaktiv, kreativ, affärsdriven och senior nog att lotsa dina kunders iBinderresa från onboarding till maximal kundnytta i våra tjänster och verktyg. Låter det intressant? Läs mer!


Din framtida arbetsgivare
iBinder Group är ett nordiskt marknadsledande och snabbväxande SaaS bolag som arbetar för att effektivisera bygg- och fastighetsbranschen.

Vår digitala tjänst bygger på enkelhet, många års branscherfarenhet och skicklighet i den digitala utvecklingen. Allt för att dokumenthantering och samarbete i projekt hos våra kunder ska bli så effektivt som möjligt.

Genom förvärvet av Sundahus, Sveriges mest högkvalitativa materialdatabas - förverkligar iBinder Group möjligheten att integrera hållbarhet i vårt erbjudande och därmed kunna hjälpa våra kunder att möta nya hållbarhetskrav.

Det ska vara lätt att göra rätt, med hjälp av iBinder!
Vi fortsätter att expandera och behöver nu förstärka Customer Success teamet.


Vad erbjuder en dag hos företaget?
Du erbjuds en tjänst där du arbetar nära dina kunder. Du blir deras primära och viktigaste kontakt där du ser till att deras nöjdhet är på topp och att din kund utvecklas i takt med ökat användande av iBinder och därmed styr mot dina affärsmål.

Konkret så följer du kunden från start där du tar över efter säljarbetet och ser till att deras onboarding blir av hög kvalitet för att sedan utvecklas tillsammans där du anordnar utbildningar och hanterar andra löpande kundfrågor. I din kontakt med kund fångar du även in nyttiga fakta som du sedan förmedlar vidare till produktutvecklarna. Din position är därför avgörande, dels för våra kunders nytta, dels i utvecklingen av våra tjänster.

Initialt kommer ditt fokus att vara på våra svenska kunder men kan komma att utökas till att få ansvar även för nordiska kunder.

Vi listar nedan några av dina arbetsuppgifter:
-Agera samarbetspartner till våra kunder, från början till slut med såväl nya som befintliga kunder där kundnöjdheten är central.
-Säkerställa att dina kunder är medvetna om det senaste i iBinders utbud där du delar produktutbud och best practise från andra kundprojekt.
-Kartlägga kundens användarmönster för att skapa bättre möjligheter till utveckling tillsammans. Här blir proaktiv rådgivning, utbildning och försäljning viktiga aktiviteter.
-Arbeta med olika marknadsaktiviteter såsom webbinarium, utskick och andra digitala kundutvecklingsformer.



Vem är du?
Den vi söker har genomförd högskoleutbildning och vi värdesätter branscherfarenhet och/eller erfarenhet av att ha arbetat på SaaS-bolag med kundutveckling eller försäljning, gärna i en tidigare CSM-roll.

Din sociala sida kommer väl till pass och den beskrivs enklast med att du är kommunikativt stark, du förstår vad som ska sägas och när, samt i vilken form.

Alla kunder är olika och här är din lyhördhet avgörande. Att skapa långvariga relationer och inge förtroende är centralt i denna roll, du är den man vill fråga och lyssna på helt enkelt. Utöver det visar du eget driv och är noggrann på rätt ställe.
Vi tror att du är bra på att koordinera och planera och är van vid att många saker sker samtidigt, framför allt tycker du om att ha det så. Du värderar kvalitet och kunders nöjdhet högt. Gissningsvis har du en liknande roll idag eller har arbetat som konsult/projektledare inom IT-branschen.

Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 30 10 2022. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Anders på anders@effektiv.se

Är detta din perfekta match?
iBinder erbjuder dig en tillvaro i ett kompetent och framåtlutat gäng med möjlighet till utveckling på en spännande internationell tillväxtresa. Vi jobbar tillsammans med kollegor, partners och kunder utifrån våra tre värderingar enkelhet (simplicity), tillit (trust) och ha roligt (fun)

Det är viktigt för oss att erbjuda flexibilitet för alla medarbetare att delvis kunna arbeta hemifrån men vi värdesätter också att samlas på våra kontor.
På vårt centralt placerade kontor i Stockholm har vi modern och ändamålsenlig arbetsmiljö, sociala aktiviteter tillsammans såsom onsdagsfrukost, after work, gemensam men frivillig träning veckovis osv.
Varje år samlar vi alla just nu cirka 130 medarbetare i koncernen för en kick off, senast i Åre.
Vi har en tydlig strategi för vår tillväxtresa de kommande tre åren, mål som definieras årsvis och som bryts ner i mål och aktiviteter för varje team och medarbetare. Alla bidrar på resan!


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Sökord
CSM Customer Service Manager kundsvarig projektledning IT Försäljning IT-tech IT-projektledare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Halmstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 november 2022

Liknande jobb


22 november 2024