OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lawly är en digital juristbyrå som tillgängliggör och förenklar den traditionellt krångliga juridiken. Sedan starten 2018 har Lawly strävat efter att lansera digitala lösningar som förenklar juridiken för privatpersoner. Under 2021 har Lawly fått sitt stora genombrott med ett starkt fokus på att hjälpa insamlingsorganisationers givare att upprätta testamenten.
Nu söker vi en Customer Success Manager ”CSM” som gillar kundutveckling och vill vara med på en fartfylld tillväxtresa. Som CSM hos Lawly kommer du att ansvara för relationen och leveransen till både befintliga och potentiella kunder.
Du kommer att ha en viktig roll i den fortsatta strategiska försäljningen och uppföljning för att öka lönsamheten på befintliga kundkonton. Du är proaktiv, kreativ, affärsdriven och senior nog att stötta Lawlys kunder hela vägen från onboarding till maximal kundnytta i våra tjänster och verktyg.
Arbetsuppgifter:
- Agera samarbetspartner till våra kunder, från början till slut med såväl nya som befintliga kunder. Du blir deras primära och viktigaste kontakt där du ser till att deras nöjdhet är på topp och att din kund utvecklas i takt med ökat användande av Lawlys tjänster.
- Följa kunden från start där du tar över efter säljarbetet och ser till att deras onboarding blir av hög kvalitet för att sedan utvecklas tillsammans och hanterar löpande kundfrågor.
- Identifiera behovsbaserade merförsäljningsmöjligheter samt skapa långsiktiga strategier och planer för att växa kundens engagemang med Lawly.
- Skapa årlig budget baserat på uppsatta mål.
- I kontakt med kund fångar du in nyttiga fakta som du sedan förmedlar vidare till produktutvecklarna. Din position är därför avgörande, dels för våra kunders nytta, dels i utvecklingen av Lawlys tjänster.
- Kartlägga kundens användarmönster för att skapa bättre möjligheter till utveckling tillsammans. Här blir proaktiv rådgivning, utbildning och försäljning viktiga aktiviteter.
- Kontinuerligt arbeta för att utveckla och förbättra kundupplevelsen
- Arbeta med olika marknadsaktiviteter såväl digitalt som att medverka aktivt på mässor, seminarier och event.
Vem är du?
- Den vi söker har en relevant utbildning och erfarenhet av liknande roll i ett SaaS-bolag med kundutveckling eller försäljning.
- Din sociala sida kommer väl till pass och den beskrivs enklast med att du är kommunikativt stark, du förstår vad som ska sägas och när, samt i vilken form.
- Du är uppmärksam - alla kunder är olika och här är din lyhördhet avgörande.
- Du är förtroendeingivande och skapar långvariga relationer, du är den man vill fråga och lyssna på helt enkelt.
- Du har stort eget driv och är noggrann på rätt ställe.
- Du är bra på att koordinera och planera och tycker om att många saker sker samtidigt.
- Du värderar kvalitet och kunders nöjdhet högt.
Vi erbjuder
- Ett attraktivt jobb i ett snabbväxande bolag med korta beslutsvägar.
- En tjänst med stort ansvar där du arbetar nära dina kunder.
- Ett jobb där du får vara med och påverka och utveckla erbjudanden som förenklar juridik och gör tjänsterna tillgängliga för en större marknad.
- En härlig företagskultur med högt i tak och mycket glädje
- Full frihet under ansvar
Lawly erbjuder dig en tillvaro i ett kompetent och framåtlutat gäng med möjlighet till utveckling på en spännande internationell tillväxtresa. Det är viktigt för oss att erbjuda flexibilitet för alla medarbetare att delvis kunna arbeta hemifrån men vi värdesätter också att samlas på våra kontor i centrala Stockholm.