Customer Success Manager till Offerta

Arbetsbeskrivning

Om bolaget

Offerta är Sveriges största marknadsplats för tjänster och varje år använder närmare 100 000 personer dem för att hitta rätt hjälp, framförallt inom bygg, flytt och städ. Offerta grundades 2008 med syfte att förändra och förenkla sättet att köpa tjänster. De vill göra det lika enkelt för företag att hitta nya kunder som för kunder att hitta ett bra tjänsteföretag. Därför har Offerta samlat tjänsteföretagen och kunderna på ett och samma ställe så att det blir enkelt att hitta, jämföra och välja rätt hjälp till sitt projekt. Sedan i mars 2021 är Offerta del av Fortnox vilket ger nya möjligheter att utveckla produkten vidare. En minst sagt spännande resa har precis påbörjats!

Fortnox AB (publ) är en företagsplattform som knyter samman människor, företag och organisationer. De hjälper företag att starta, växa och utvecklas. Med smarta tekniska produkter, lösningar, tjänster samt möjlighet att koppla ihop dem med hundratals externa parter, är de ett nav för företagande i Sverige. Deras vision är att skapa ett välmående samhälle format av framgångsrika företag.

Om tjänsten

I rollen som Customer Success Manager kommer du att tillhöra ett team på 14 medarbetare som tillsammans stöttar och peppar varandra samtidigt som de gläds av kollegors och kunders framgång. Totalt på kontoret är de cirka 50 personer som tillsammans skapar Sveriges mest populära tjänst för att hitta hjälp inom bland annat bygg, flytt och städ. De har en varm, snabbfotad och entreprenöriell kultur och hoppas att det är något som du vill bli del av.

Customer Success är deras avdelning som supporterar och coachar deras kunder till att bli framgångsrika på Offertas marknadsplats. Du kommer att ha budgetansvar för din tilldelade kundstock där du får vara med och coacha och förvalta kunderna kontinuerligt för att säkra så pass hög avtalsförnyelse som möjligt.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Onboarding av nya kunder.

- Förnya avtal och identifiera nya affärsmöjligheter.

- Ständigt utveckla kundernas digitala profil på Offerta och informera om funktioner och nyheter.

- Hålla nära kontakt med kunderna, för att kunna göra en ordentlig behovsanalys och proaktivt minska churn.

- Ständigt arbeta för att dina kunder ska bli framgångsrika tillsammans med dig och Offerta.

- Fysiska och digitala kundmöten. Det förekommer resor utanför Stockholm.

Om dig

Vi söker dig som har ett genuint intresse för att driva och utveckla affärer. Vi hoppas att du har tidigare erfarenhet inom B2B försäljning och att du som person är initiativtagande, strukturerad samt ser till att genomföra ditt arbete.

För att lyckas och trivas i rollen är det viktigt att du värderar byggandet och förvaltandet av kundrelationer samt att du är pedagogisk och kommunikativ i ditt arbetssätt. Du kommer att tillhöra ett team vars motto är “laget före jaget” vilket ställer krav på att du är en lagspelare som gillar att arbeta tillsammans med andra.

Kvalifikationer:

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

- Datorvana och kunskaper inom Microsoft Office.

- Tidigare erfarenhet av försäljning.

- B-körkort.

Det är även meriterande om du talar fler språk än ovanstående och tidigare har arbetat med telefonen som ditt främst arbetsverktyg.

Tillträde, omfattning och arbetstider
Offerta sitter i nyrenoverade lokaler på Sveavägen 98, Stockholm. Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med kontorstider måndag till fredag. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt av Offerta med deras goda villkor och förmåner. De erbjuder bland annat generösa pensionsvillkor, 5000 kr i friskvårdsbidrag, teamaktiviteter, OCH viktigast en härlig arbetsplats fylld med energi och peppande kollegor.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Erik Blom på erik.blom@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 januari 2023
  • Ansök senast: 21 juni 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024