OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
”KAM, Business Manager, Affärsutvecklare. Ja, kärt barn har många namn! Vi har valt att kalla denna roll för just Customer Success Manager, för det är precis vad det handlar om; Att hjälpa våra kunder att blomstra genom att tillföra värde i varje enskild kontakt!” Så beskriver Jonas, Head of Sales & Business Development D365, kortfattat rollen. En egenskap han ofta återkommer till är disruptiv, och med det menar han att vi söker någon som vågar utmana och tänker i nya banor. Både när det gäller försäljning och affärsmodell men ännu viktigare i kundrelationerna. Att inte bara göra det som kunden förväntar sig, utan våga ifrågasätta, föreslå nya tillvägagångssätt och på sikt förändra processer och beteenden hos våra kunder för att hjälpa dem få ut fullt värde av sina investeringar i sin digitala affärsplattform. Målsättningen för varje interaktion med våra kunder är att den skapar värde och att vi bidrar till nya insikter som bidrar till våra kunders framgång.
OM ORANGO I ALLMÄNHET OCH ENTERPRISE I SYNNERHET
I takt med att vi på Orango har vuxit (ganska rejält dessutom) och Microsofts investeringar och distruption på marknaden (genom bland annat Dynamics 365 som affärsplattform) så ser vi hur komplexiteten i våra kundsamarbeten kontinuerligt växer och hur kundernas förväntningar på oss ökar. Vi har gått från att vara leverantör till strategisk partner, vilket vi givetvis älskar och eftersträvar.
Detta ställer även högre krav på oss, och därför utökar vi nu vårt affärsutvecklingsteam inom affärsområdet Enterprise. Vår utgångspunkt är Dynamics 365, Power Platform och industrilösningarna Annata 365 och cc|environmental services. Merparten av våra kunder investerar i plattformen för att få tillgång inte bara till ett ERP utan även de andra komponenterna i form av Sales, Field Service etc, men givetvis också de entiter som Microsofts Power Platform bidrar med.
Vår vertikala inriktning utgår från idén om att inte vara allt för alla, men vi har en befintlig kundbas i med verksamhet i flera olika branscher. De flesta återfinns inom Automotive & Heavy Equipment (Annata 365), tillverkande industri, Global Trade och Recycling (cc|environmental services).
Orangos tydliga Microsoft-strategi med vertikalt fokus har starkt bidragit till vår positiva utveckling och förra året utsågs vi till årets Dynamicspartner i Sverige av Microsoft.
HUR TROR VI ATT DU KAN BIDRA?
I rollen som Customer Success Manager kommer du att ansvara för våra befintliga kundsamarbeten och se till att de blomstrar. Eftersom rollen är ny finns det stora möjligheter att påverka dess utformning. Rollen är tänkt att bidra till att utveckla och förädla Orangos strategiska partnerskap med våra kunder och dess primära uppgift är att skapa mervärde genom att ha ett fokus på att ge våra kunders avkastning på sin investering i Dynamics 365 och Orango. Det kan ske genom att hjälpa kunden att öka nyttjandegraden av plattformen, få fler användare att ta del av potentialen som finns, medverka till att se möjligheter att optimera processer och säkert 100 ytterligare sätt. Det handlar helt enkelt om att tillföra ytterliga kundvärde och skapa mer ”recurring revenue”. Hela tiden med ett fokus på att öka det upplevda värdet av det vi levererar. När kunden får sina fakturor från Orango ska de direkt tänka; Wow, vad mycket jag fått för pengarna!
På många sätt kommer du även fungera som kundens förlängda arm in i Orangos verksamhet för att utveckla samarbetet ytterligare. Eller, för att använda ett uttjatat uttryck (läs floskel), spindeln i nätet, men det är precis vad det handlar om. Därför är ytterligare ett nyckelord för att lyckas i rollen kommunikation. Kommunikation med kund (på alla nivåer), kommunikation med kolleger (projektledare, verksamhetskonsulter, utvecklare), kommunikation med Microsoft och andra partners samt kommunikation med affärsområdets ledningsgrupp.
DU ERBJUDS
Ett företag med ambition att bli branschens bästa arbetsplats med vår värdegrund OPEN – Omtänksamhet, Proffsighet, Engagemang och Nytänkande
En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
Ett prestigelöst gäng entreprenörer som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att göra vilken bidragsfuskande politiker grön av avund
VEM VI SÖKER
Det här kan nog inte poängteras tillräckligt, rätt person för denna roll måste ha ett disruptivt förhållningssätt. Med det menar vi att du inteköper gamla sanningar, går i invanda fotspår och framför allt gör saker som du alltid gjort bara för att det funkar. Istället är du en person som ständigt fokuserar på utveckling och förbättring. Förändring är något du omfamnar! Du utmanar! Du är orädd! Kort och gott är du disruptiv!
Om din bakgrund tror vi att du:
Har erfarenhet av en roll som verksamhetsutvecklare, managementkonsult, processägare eller liknande roll, och då gärna kopplat till digitalisering och system
Har en affärsmässig approach. Nödvändigtvis har du inte arbetat renodlat med försäljning utan kanske fungerat som presale eller på annat sätt haft ett affärsmässigt ansvar och paketerat olika tjänster
Är van vid att kunna ta ett helikopterperspektiv/360-vy för att verkligen förstå kundens verksamhet
Givetvis är det meriterande om du kommer från ERP-världen, och ännu bättre om du har en bakgrund inom Dynamics. Dock inte avgörande! Viktigare än så är du som person och de personliga egenskaper du besitter och som vi eftersöker:
Ett stort inre driv och lägger vikt vid att skapa kundvärde och resultat
Kommunikativ, med förmågan att anpassa dig efter mottagaren
Proaktivitet och initiativförmåga. Du sitter helt enkelt inte och väntar utan tar action
DET PRAKTISKA
Start: Förslagsvis efter sommaren
Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter
Placering: Malmö eller Stockholm. Då vi förespråkar en närhet till både kund och projektteam så kommer resor vara aktuella i rollen, även om mycket kan skötas på distans (inte minst i dessa tider)
Sista ansökningsdag: 21/6, men gå inte och dra på det.
Frågor kring tjänsten/rekryteringsprocessen: Anders Larsson, Talent Acquisition Manager, anders.bj.larsson@orango.se
Förresten, vi skippar det personliga brevet i denna rekryteringsprocess! Istället kommer du få 3 frågor att besvara när du söker så lägg krutet på dessa istället.