OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som brinner för kundvård i världsklass, älskar service och som vill vara med och bygga vidare på vår framgång! Det här är en viktig roll med stort ansvar i ett snabbväxande och spännande bolag.
Roaring är ett SaaS-företag inom RegTech/FinTech med stor internationell potential. Vi behöver nu utöka teamet med ytterligare en Customer Success Manager. Du erbjuds att vara med på en tillväxtresa i ett scaleup-bolag som befinner sig i en expansiv och spännande fas.
Hos oss kan du med genom ett högt engagemang ha stora möjligheter att påverka, både din egna men även företagets framgång.
Om Rollen:
Som Customer Success Manager är du navet i organisationen, då din främsta uppgift är att hjälpa våra kunder att få ut den bästa möjliga upplevelsen av Roarings tjänster. Du har tajt kontakt med våra kunder och tar med dig deras önskemål vidare in i vår organisation.
Du blir en del av Customer Success-teamet som ansvarar för onboarding av nya kunder och den kontinuerliga kontakten med våra mindre befintliga kunder. Du har kontakt med dina kunder främst genom digitala möten och eftersom du lär känna kunden och ser vad de behöver hjälp med så identifierar du också möjligheter till merförsäljning till kunden.
Det är ditt ansvar att följa upp och se till att våra befintliga kunder är nöjda och ökar sitt nyttjande av våra tjänster.
I denna roll ingår ansvar för vår chatt och inkommande support.
Du skall också se möjligheter hos nya kunder och öppna upp för nya affärsmöjligheter.
Din Profil:
Som person ser vi att du gärna har stor drivkraft och att du trivs med stort ansvar, högt tempo och kontinuerlig kundkontakt.
Du är en person som är lätt att samarbeta med och du har lätt för att hitta lösningar på våra kunders problem.
Vi tror att du kommer trivas extra bra i rollen om du:
- Arbetat inom Customer Success, innesälj eller liknande.
- Har ett tekniskt intresse och tycker det är kul att lösa problem.
- Har lätt att förstå kundernas processer och hur våra tjänster spelar in i deras affärsmodell (självklart lär vi upp dig här).
- Har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
- Är en strukturerad, noggrann och proaktiv teamplayer.
Har du jobbat på ett SaaS-bolag tidigare är det meriterande men inget krav.
Plats: Placering i trevliga lokaler i Danderyd
Språk: Flytande i Svenska och Engelska är ett krav och är du flerspråkig är det meriterande då det finns planer på utlandsexpansion.
Tjänsten är en heltidstjänst, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Om Roaring
Roaring bygger tjänster för att underlätta digitalisering av flöden och processer för bättre kundrelationer och affärer online. Smidig on-boarding, snabba KYC-kontroller och uppdaterad kunddata är bara några av de tjänster vi erbjuder moderna företag. Ni kan välja mellan att använda Roaring Web eller integrera våra tjänster i era egna system med robusta API. Vi erbjuder även bevakning med webhooks vilket är det smartaste, enklaste och snabbaste sättet att övervaka och hålla er kunddata uppdaterad. Alla våra API är lätta att förstå och roliga för utvecklare att använda och Roaring Web är utvecklat med användarvänlighet i åtanke. Digitalisering ska vara enkelt och lättillgängligt för alla företag! Bland våra mest uppskattade tjänster finns personinformation, företagsinformation, firmatecknare, verklig huvudman och bolagssök. Roaring Web är marknadens bästa tjänst för att skapa kundkännedom (KYC) om nya och befintliga kunder. Vårt team består av enastående talanger med gedigen erfarenhet inom de områden vi jobbar i. Vi ger alla en möjlighet att utvecklas i sina roller och garanterar en rolig arbetsplats med högt i tak och mycket humor.