OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en customer success manager till en snabbt växande start up i Stockholm. Bolaget är verksamt inom en inkubator som har fokus på att utveckla bolag inom IT och tjänster.
Om bolaget
Bolaget lanserar en ny produkt som ger kunder en helt ny kontroll över sin digitala marknadsföring. Det är en molntjänst som hjälper marknadsförare att snabbare få insikter från annonsering via flertalet kanaler som Facebook, LinkedIn och Google. Baserat på unik realtidsdata och förståelse för de olika kanalernas effektivitet kan bolagets kunder arbeta mer intelligent och maximera sina resultat inom marknadsföring.
Typiska arbetsuppgifter
Som customer success manager hanterar du den dagliga dialogen med kunder. Några viktiga uppgifter är exempelvis:
- Hjälpa kunder med systemstöd för digital marknadsföring med fokus på B2B (inga krav på förkunskaper, anställda utbildas innan start)
- Utveckla goda relationer med kunder och löpande analysera marknadens behov för att förfina bolagets lösningar
- Tillsammans med partners och personal ta fram nya, smarta tjänster till våra kunder
- Kravställa IT-utvecklingen mot systemutvecklare och designers (med stöd av seniora resurser internt)
- Coacha och utveckla kommande medarbetare i bolaget
Din profil
Du har arbetat med som konsult eller liknande roller med företagskunder några år. Har du ett intresse för digital marknadsföring är det ett plus.
Som person är du nyfiken, hungrig och har lätt för att skapa relationer. I en start-up är det viktigt att kunna vara flexibel och prestigelös.
Inkubator
Bolaget är en del av en dynamisk och växande inkubator som driver upp små företag. Detta i en skara av entreprenörsledda företag som delar lokaler och stödfunktioner. Du blir kollega med flera andra bolag som leder olika verksamheter inom IT och tjänster.
Inkubatorn stödjer bolagen med administration, kapital, lokaler och rådgivning. Kontoret är beläget mitt i Stockholms city, i fina lokaler på United Spaces vid Centralstationen.
Erbjudande och möjligheter
Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö. Initialt driver du verksamheten med stöd av personer i bolaget, inkubatorn, systemutvecklare samt VD:s i de andra bolagen. Rollen ger en unik chans att börja en karriär som del i ett team av entreprenörer. Tjänsten innebär också en mängd intressanta arbetsuppgifter, bland annat följande;
- Vara med och utveckla ett bolag i ett tidigt skede
- Chans att bli delägare och växa i olika roller framåt i tiden
- Arbeta med en efterfrågad tjänst på marknaden
- Möjlighet få bygga bolag och rutiner med stöd från erfarna chefer
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Per Lindhe på per.lindhe@pinetree.se som är ansvarig för denna rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per Lindhe
+46 8 410 455 00
Daniel Wren
Karolina Lundin
Angelica Salazar Nelin
0734-26 29 88