Customer Success Manager till Visma Proceedo!

Customer Success Manager till Visma Proceedo!

Arbetsbeskrivning

Visma Proceedo är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.

Vill du jobba på ett företag som är med och forma vårt samhälles framtid? Är du en serviceinriktad person som drivs av att göra kundnytta och som gärna spelar en central roll i leverans mot kund? Trivs du dessutom med ha daglig kontakt med både kunder och kollegor? Då ska du höra av dig till oss! 

Vi är ett lönsamt mjukvarubolag med en stark tillväxt och möjligheterna för personlig utveckling och påverkan är stora. Vi förenklar och automatiserar komplexa processer kring inköp och fakturahantering för primärt större organisationer genom vår molntjänst Proceedo. Tillsammans skapar vi möjlighet för våra kunder att lägga sin tid, energi och pengar på rätt saker. Vi drivs av att se våra kunder lyckas i sin vardag, för om de lyckas då har vi lyckats! 

Din nya roll För oss är våra kunders framgång inte en avdelningsfråga, det är en tvärfunktionell filosofi som vi alla lever efter. I rollen som Customer Success Manager är du en nyckelperson i kundens framgång. Genom proaktivt samarbete hjälper du kunden att uppnå sina mål och få ut bäst och mest nytta av Proceedo för att stötta sin verksamhet. Customer Success Manager-teamet präglas av laganda, innovation och viljan av att se våra kunder lyckats.

Här är vårt mission statement: 

“ We provide customized guidance and best practices, helping you to optimize your business, by using our system in the most efficient way and streamlining your Purchase-to-Pay process ”

Som Customer Success Manager har du ett nära samarbete med såväl kund som kundansvarig och stödjer vår servicedesk i mer komplexa ärenden.  I rollen ingår bland annat att: 

Sätta upp gemensamma mål med dina kunder samt plan för utförande och uppföljning. Allt för att de ska lyckas! 


Agerar bollplank genom hela leveransen och stöttar med kunskap kring best practice, instruerar och utbildar vid behov.


Tar fram relevanta rapporter samt följa upp KPIer


Hantera eskalation från våra kunder


Bidrar till self-service för våra kunder i vårt Customer Community


Vem är du?  För att lyckas i rollen har du erfarenhet från en kundfokuserad roll inom e-handel och är van att leverera förstklassig service! Du tycker om att jobba med system och IT-lösningar och har god kunskap kring kundavtal. Det är meriterande om du har erfarenhet inom Customer Success Management samt av att jobba i implementeringsprojekt. Även att du har en högskole- eller universitetsexamen, gärna inom systemvetenskap samt erfarenhet av Proceedo och/eller system inom inköp/faktura. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. 

Som person är du analytisk med en god förmåga att identifiera, prioritera samt realisera möjligheter till förbättring. Du drivs av att vara specialist inom ditt område, delar gärna med dig av kunskap och tycker att det är lika roligt som viktigt att bygga relationer, såväl intern som externt. För dig är det en självklarhet att alltid ha kunden i fokus och agera på ett serviceinriktat och professionellt sätt!

Din ansökan Är du den vi söker efter? Skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 8 maj, 2022. Urvalet sker löpande under processens gång. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Camilla Wahlund på tfn: +46 732 74 25 59. Läs om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy-statement/

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Proceedo AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Liknande jobb


19 november 2024

18 november 2024

Senior Principal Consultant

Senior Principal Consultant

14 november 2024

Senior FPGA Developer – 10922

Senior FPGA Developer – 10922

19 november 2024