Customer Success Manager Trainee till Connectitude!

Customer Success Manager Trainee till Connectitude!

Arbetsbeskrivning

Är du redo att satsa på ditt nästa karriärsteg med en tydligt uppsatt struktur för hur din personliga och professionella utveckling ser ut inom det närmsta året? Får du energi av att befinna dig i en ständigt föränderlig miljö där det ställs höga krav på dig att tänka stort och värdebaserat? Då ska du fortsätta läsa mer om vad vi kan erbjuda dig!

OM TJÄNSTEN
Connectitude är ett start-up bolag som driver digitalisering i industrisektorer där de bidrar till nytänkande genom att koppla samman människor, enheter och idéer. Detta med hjälp av en innovativ och molnbaserad SaaS-tjänst – Connectitude IIoT Platform™. Connectitude har produkten som mäter, visualiserar och stimulerar förändringen mot en mer effektiv, smart och hållbar produktion. Ett ekosystem med smart produktion växer fram, det handlar inte längre om industrins framtid – utan om allas!

Du erbjuds


* En roll hos Connectitude där du blir en av två personer som får möjligheten att gå traineeprogrammet som konsult via oss på Academic Work under ett års tid. Det finns även goda chansen till ett mer långsiktigt samarbete än så, förutsatt att samtliga parter är nöjda.
* En mentor/senior kollega som kommer att ge dig de bästa förutsättningarna för att förstå och axla de åtaganden som förväntas av en Customer Success Manager.
* Att jobba på ett bolag som befinner sig i en expansiv fas, där du får möjlighet att vara med att forma arbetssätt.
* En dedikerad konsultchef som stöttar din utveckling under hela anställningsprocessen. Vi vill vara en del av din karriärsresa där dina behov/önskemål får ta stor plats!


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Customer Success Manager Trainee kommer du att testa på en rad olika uppgifter kopplat till försäljning/behovsanalys, visualisering av lösningsförslag/produktionsoptimering, samt onboarding av kunder som ska anslutas till Connectitudes produkter. Du kommer successivt att läras upp inom dessa områden under året och här har vi strukturerat upplärningen i följande tre steg:


* STEG 1: Förstå hur produkten fungerar, hjälpa till med att bygga lösningsförslag, konfigurera i systemet, förstå kundens behov och översätt i visualiseringar och rapporter, förstå produktionstoptimering och kundnyttan som produkten bidrar med. I detta steget väntas du sitta med en senior kollega som visar dig hur detta går till.
* STEG 2: Tillsammans med en senior kollega utför ni de nödvändiga stegen i processen: ta kontakt med kund, samla på dig uppgifter som krävs för att ta fram ett lösningsförslag och därefter onboarda kunden. I denna fasen kan du även få möjlighet att öka dina kompetenser inom ett område som du vill växa inom såsom presentationsteknik, projektledning, mm.
* STEG 3: Vid detta laget har du fått öva dig på leveransprocessen som helhet och du ska nu själv kunna ta ansvar för processen - från försäljning av produkt/tjänst och onboarding, till att ha en nöjd kund. Du bör kunna se likheter i olika processer och använda lärdomar framåt i processer som gör att ditt kvalitetsarbete blir allt vassare med tiden. Kollegorna på Connectitude är måna om att samarbeta och agera som bollplank, så självklart stöttar ni varandra även framåt.


Efter detta året finns det goda möjligheter för dig att utveckla dina kompetenser inom det område som du får mest energi av. Connectitude vill satsa långsiktigt på dig som har ett starkt driv för att bidra till verksamheten.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom IT/Tech/Finans
- Har ett tydligt tekniskt intresse som visar sig via antingen studier, arbetslivserfarenhet eller fritidsprojekt
- Attraheras av ett snabbväxande företag i en föränderlig miljö

Meriterande:


* Erfarenhet/kunskap inom automation
* Erfarenhet inom data-analys och visualisering


Som person tror vi att du är:


* Ambitiös
* Noggrann
* Initiativtagande
* Service-minded


Övrig information


* Start: Februari
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2022
  • Ansök senast: 12 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024