Customer Success & sales support till tech-startup

Arbetsbeskrivning

Överraskas du ofta över hur dålig service du får i olika sammanhang och slås av bristen på kundfokus? Om svaret är ja och du vet att du skulle ha gjort det bättre själv, då kan vi ha tjänsten för dig.

Lockas du dessutom av möjligheten att få arbeta på ett snabbväxande techbolag med passionerade och kunniga kollegor som älskar innovation och tror att allt är möjligt? Då ska du definitivt läsa vidare om vårt jobb som Customer Success & sales support.

Bakgrund:
Efter att fullkomligt ha ritat om spelplanen inom tolkbranschen och haft en tillväxt på över 2.800 procent de senaste fyra åren är det nu dags för årets supergasell DigitalTolk att skala upp och bredda det unika matchningskonceptet till andra marknader. Tjänsterna kommer att paketeras i ett helt nytt varumärke, TaleNTemp, och för att kunna expandera snabbt söker vi nu en Customer Success Manager med en unik servicekänska och en gedigen kompetens inom försäljning och affärsutveckling.

Om rollen:
Som Customer Success & sales support på TaleNTemp kommer du att ha en bred roll och arbeta i ett nära samarbete med sälj och marknad. Din primära uppgift kommer vara att supportera försäljningsteamet och säkerställa att de kunder de tar in får bästa tänkbara service. Mer specifikt kommer du ansvara för onboarding av nya kunder vilket både innefattar uppstart, implementering och uppföljning. Du kommer att vara en viktig del i TaleNTemps customer succcess arbete och hjälpa kunder som hör av sig via mail, chatt och telefon samt assistera säljarna i offert- och avtalsarbetet.

I rollen ingår även implementering och uppföljning av KPI:er samt ansvar för att utveckla arbetet med kundreferenser och hur vi kan använda befintliga kunder och relationer för att öka vår försäljning.

Om dig:
Vi söker dig som är effektiv, strukturerad och engagerad. Du bidrar med härlig energi, tar egna initiativ för att driva arbetet framåt och trivs i ett högt tempo med mycket eget ansvar. Du är en people person som älskar att prata med människor och du har lätt för att behålla lugnet och vara positiv även i stressiga situationer. Rollen kräver en god koordinationsförmåga och du behöver självständigt kunna strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Vidare behöver du vara väldigt flexibel och ha ett stort mått av ödmjukhet samt en förståelse för hur det är att bygga ett bolag som skall expandera snabbt.

Rent praktiskt tror vi att du:

- Har arbetat med försäljning, B2B
- Har erfarenhet av och förståelse för det är att arbeta i en scale-up miljö
- Har arbetat med kundservice, troligtvis på en kundtjänst eller liknande.
- Är van att arbeta med KPI:er och NKI.
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
- Har en akademisk högskoleutbildning eller motsvarande


Vårt erbjudande:
Vi är ett dynamiskt företag där innovation ligger i själva kärnan av det vi gör. Hos oss får du möjlighet att arbeta tillsammans med drivna personer som varit med och byggt något från grunden samt har en förståelse för vad som krävs för att skala upp en verksamhet snabbt. Du kommer att få vara med och bygga upp en av företagets viktigaste funktioner och för rätt person finns det goda möjligheter till framtida personal och verksamhetsansvar.

Hoppas att du känner dig exalterad efter att ha läst det här och vill skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DigitalTolk
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2021
  • Ansök senast: 8 juni 2022

Postadress

Hälsingegatan 49
STOCKHOLM, 11331

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024