Customer Success Specialist

Customer Success Specialist

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med i ett härligt team som utvecklar lösningar för att realisera kundernas fulla potential på webben? På Empori jobbar vi med affärsdrivande och branschspecifika lösningar till kunder i fartfyllda branscher. Oavsett om kunden arbetar med båtar, husbilar eller snöskotrar - så hjälper vi dem att sälja mer till fler, digitalt. Vi vill ta vårt starka kundfokus till nästa nivå och stärker därför upp teamet med en helt ny roll.

Om rollen

I rollen som Customer Success Specialist hos oss på Empori kommer du vara ansiktet utåt mot våra befintliga kunder. Det här är en ny roll så möjligheten att påverka hur den utformas är stor, men det vi ska åstadkomma tillsammans är nöjda kunder och merförsäljning.

Du kommer att arbeta med primärt två områden, för att göra oss till ett bättre (bo)lag:

- Ta emot och hantera förfrågningar och supportärenden från våra kunder via ticket system, mail och telefon. Vissa frågor löser du direkt på egen hand, medan andra blir utvecklingsärenden eller -projekt. I det senare fallet är du navet mellan kund och utvecklingsteam, där du ser till att vi förstår kundens behov och önskemål, och att vi sedan levererar det - minst. Du kommunicerar effektivt och tydligt så att alla berörda vet vad som gäller och händer.
- Hålla en proaktiv dialog med kunder för att ha koll på hur nöjda våra kunder är, och vad de har för behov och önskemål framåt både på kort och lite längre sikt. Baserat på detta är du med och driver försäljning av nya projekt och lösningar, och kommer även med input till produktutvecklingen.


Vårt kontor är placerat i Falun, men ett par teammedlemmar sitter på koncernens (Progrits) huvudkontor i Göteborg, där vi totalt är 17 personer. Därför funkar det lika bra att bo i Göteborg som Falun. Vi har nära samarbete mellan våra bolag inom koncernen gällande produkter och segment, där vissa roller på bolagen jobbar cross-functional med Empori. Dalarna möter västkusten i en skön mix!

Om dig

Givet att det är en ny, och relativt bred, roll kan du ha olika erfarenheter i ryggsäcken. Oavsett bakgrund så är du en hybrid mellan teknik, kommunikation, leverans och försäljning. Du har en tillräcklig tekniskt höjd för att vara en superuser i vårt CMS och kunna kommunicera effektivt med våra utvecklare, men du har även förmågan att kunna förklara och hjälpa användare som kanske saknar ditt tekniska kunnande. Vem vet - kanske är du bekant med mjukvarukod och vill lära dig mer? Det är som sagt en ny roll och vi formar den gärna efter rätt person, med rätt inställning.

Du är noggrann och gillar struktur, för att säkerställa att rätt saker både görs och kommuniceras. Du gillar helt enkelt att ha koll på läget och se till att andra också har det.

Du är intresserad av försäljning och har gärna med dig någon erfarenhet inom det. I kommunikationen med kunder ser du affärsmöjligheter och gillar att ta dem hela vägen till avslutad affär. Det kan gälla allt från några timmars utvecklingsarbete till större projekt på flera veckor eller månader.

Som person är du positivt lagd med en can do-mentalitet. Du har en stark inre motor och tar hellre tag i saker än väntar på att få dem tilldelade. Du är även en lagspelare som inte bara vill göra livet lite bättre för våra kunder, utan även göra vardagen bättre och roligare för dina kollegor. För kulturen sitter inte i väggarna - den sitter i människorna.

Låter det intressant - hur du tar kontakt

Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - så vill vi gärna träffa dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.

Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör av dig till CEO Björn Erlandsson.

Vilka vi är

Empori är leverantör av e-handels- och webblösningar till företag inom fordonsbranschen, både bilar och fritidsfordon. Vi hjälper fordonshandlare att nå ut i den digitala världen.

Vi utvecklar vår egen plattform, Empori CMS, för webblösningar och e-handel i nära dialog med våra kunder. Empori har cirka tio anställda som tillsammans jobbar för att utveckla system och kundrelationer.

En del av Progrits

Empori är en del av Progrits - en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum.

Att vara en del av Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet.

Är du som vi så vill du att jobbet både ska kännas meningsfullhet och vara roligt, och drar ditt strå till stacken för att det ska vara så. För roligt är viktigt - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Kontaktpersoner på detta företaget

Dick Darelid

Björn Erlandsson

Aras Sedaghat Amoli

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Progrits
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2021
  • Ansök senast: 10 februari 2022

Besöksadress

Södra Strandgatan 13A, Jönköping
None

Postadress

Södra Strandgatan 13A
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

28 december 2024

Kundtjänst och Logistik

28 december 2024

28 december 2024

Kundtjänstrådgivare i Riga

Kundtjänstrådgivare i Riga

27 december 2024