Customer Success Specialist - rekrytering till QD

Arbetsbeskrivning

För QD's räkning söker Centric nu en erfaren Customer Success Specialist.

QD söker dig som har jobbat med proaktivt arbete tidigare och har en välutvecklad förmåga att identifiera, fånga och omvandla kundbehov till ett konkret resultat. Du ska ha erfarenhet av att jobba kundnära som relationsbyggare, som t.ex. via försäljning eller med kundnöjdhetsdrivet arbete.

Du är van vid att kommunicera på en professionell nivå och är exceptionellt serviceminded såväl gentemot kunder som internt.

Vi lägger stor vikt vid rätt typ av personlighet. Det är viktigt att du är ansvarstagande och har ett stort eget driv med förståelse för att kommunikation, service och ett ordningssinne är dina viktigaste arbetsuppgifter.

För att spegla mångfalden i vår verksamhet ser vi gärna kvinnliga sökande samt sökande med olika etnisk bakgrund.

Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos QD.

Arbetsuppgifter
Din främsta arbetsuppgift är att arbeta med befintliga kunder och hjälpa dem bli mer lönsamma och produktiva genom att nyttja QDs produkter, tjänster och resurser på bästa möjliga sätt.

Exemper på uppgifter:
- Analysera, identifiera och skapa behov/förslag/åtgärder som genererar proaktivitet och mervärde för kunden
- Skapa och presentera besluts- och/eller lösningsförslag för kunden
- Jobba aktivitetsstyrt utifrån kundriktade proaktivitetsåtgärder
- Delta i förändringsprojekt internt och externt
- Hålla i interna och externa utbildningar

Din profil och kvalifikationen
Du har arbetat med IT-relaterat arbete i minst 7 år, har erfarenhet av olika typer av kundmiljöer och tekniska lösningar samt har förmåga att driva förbättringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov.

Du är van vid och klarar att hantera ny information och ändrade förutsättningar på ett strukturerat och konstruktivt sätt. Det är förväntat att driva flera processer parallellt.

Som person har du ett stort eget driv, är självständig, initiativtagande samt har en välutvecklad strategisk och analytisk förmåga.

Vidare är du:
- Kvalitetsorienterad och kreativ.
- Serviceinriktad med förståelse för affärer, engagemang och fokus
- Konsultmässig, positiv, proffsig och social i kontakt med kunder och kollegor
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift
- Stresstålig och strukturerad
Krav
- Kundnöjdhetshöjande arbete
- Analytiskt och strategiskt arbete
- Mycket god presentationsteknik och social förmåga Du har mycket god kunskap inom IT-teknik, så som:
- MS Windows Server
- MS Exchange Server och Office 365
- Server, lagring och virtualisering
- Backup och disaster recovery
Du har B-körkort.

Meriterande
- Lösningsorienterad försäljning
- Erfarenhet från arbete som konsult
- ITIL-certifiering
Vad vi erbjuder
QD stödjer företag och organisationer att uppnå sina verksamhetsmål genom att erbjuda IT-stöd baserat på driftlösningar, användarsupport och tillhörande tjänster. Vi finns i Uppsala, Stockholm, Göteborg och Sundsvall. Vi erbjuder komplett IT-avdelning som tjänst med tillhörande driftlösningar inom IT. Genom tillgänglighet, kompetens och flexibilitet gentemot våra kunders önskemål erbjuder vi kvalitativa IT-tjänster så att medarbetarna kan arbeta obehindrat och få stöd vid behov.

Medan våra kunder fokuserar på att utveckla sin verksamhet tar vi ett helhetsansvar för deras IT eller hjälper till med utvalda delar. QD grundades 1989, har strax under 60 medarbetare och omsätter cirka 105 miljoner.

Vi erbjuder dig ett spännande jobb i ett svenskägt IT-företag, där kundanpassade lösningar är vår primära produkt. Vi befinner oss i en expansiv utvecklingsfas som företag och har haft en fin tillväxt de senaste åren. Vi erbjuder vår nya kollega en intressant arbetsvardag i ett företag där medarbetarna anses vara vår viktigaste tillgång, en bra fast lön efter kvalifikationer samt mycket trevliga och kompetenta kollegor.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Semir Jasarevic på tfn: 0734-159356 eller semir.jasarevic@centric.eu.

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric är ett IT-företag med över 300 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister, förmedling av specialister, rekrytering och outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in, anställa eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, customer success specialist, presales, pre sale, projekt-ledning, projektledare, försäljning, Office 365, QD, Consultant, project manager, Stockholm, Solna.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
  • Publicerat: 20 februari 2017

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


25 november 2024

Förändringsledare

Förändringsledare

25 november 2024

9 november 2024