Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som lockas av möjligheten att bidra till utvecklingen av ett high-end glasögonmärke som producerar och säljer produkter med en världstäckande marknad. Vi söker nu en relationsbyggande, kundorienterad Customer Success Specialist som vill ta Oscar Magnusons kundrelationer till nästa nivå. Är det dig vi beskriver? Sök redan idag då vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Oscar Magnuson Spectacles är ett ledande, svenskgrundat high end glasögonmärke som sedan starten 2006 gjort sig välkända och etablerade med sina utmärkande produkter. Bolaget är ett spännande och internationellt bolag som agerar globalt inom framför allt optikbranschen, med kontakt med agenter och återförsäljare i exempelvis USA, Japan, Frankrike, Tyskland, Benelux och Italien. Bolaget satsar på en handgjord, uttrycksfull men ren glasögondesign med miljömedvetna val, vilket tagit gott fäste hos sina kunder och underleverantörer. Bolaget är även sedan 2019 exklusiv europeisk distributör för det anrika japanska glasögonmärket Kame Mannen. Nu växer verksamheten och vi söker efter bolagets kommande Customer Success Specialist som vill vara med på deras tillväxtresa!
I rollen som Customer Success Specialist kommer du att vara en nyckelroll i kontakten med förtagets kunder. Du ansvarar för kundvård, kundtjänstärenden och proaktivt bygga och vårda långsiktiga relationer med förtagets kunder. Rollen innebär även arbete med marknadskommunikation gentemot förtagets återförsäljare, genom att skapa och skicka ut nyhetsbrev samt kommunicera kring kampanjer och produktnyheter.
Du erbjuds:
- Härliga, nya lokaler i A House Ark på Östermalm
- En kreativ och dynamisk arbetsmiljö med närhet till beslut
- Möjligheten att forma din egen roll utifrån satta mål
- Bli en del av ett ungt internationellt växande förtag inom mode och design
- En god flexibilitet med engagerade och ambitiösa kollegor
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Rollen som Customer Success Specialist är både dynamisk och varierad, där ingen dag är den andra lik. I denna roll kommer du att hantera kundtjänstärenden via både telefon och e-post, och vara en central kontaktpunkt för kunden. Du kommer aktivt att bygga långsiktiga relationer och arbeta för att stärka kundnöjdheten. En del av ditt ansvar är också att hantera returer och proaktivt arbeta med "after-sales" genom att följa upp med kunder kring orderflöden, lagerstatus och kundnöjdhet.
Utöver detta kommer du att ansvara för kundkommunikation genom olika kanaler, som nyhetsbrev, där du informerar om aktuella kampanjer, nya produkter och delar användbara tips och råd. Din roll är avgörande för att säkerställa att kunden inte bara får den bästa servicen, utan även känner sig engagerade och välinformerade.
VI SÖKER DIG SOM
... är en lösningsorienterad och noggrann person som kan bidra till att kunderna känner sig väl omhändertagna, både genom utmärkt kundservice och eftermarknadsstöd. För att lyckas med detta ser vi gärna att du har:
- tidigare erfarenhet av kundtjänst eller annan kundorienterad roll med fokus på kundnöjdhet inom B2B
- erfarenhet av affärssystem som exempelvis Visma, Fortnox, Extend
- en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på engelska och svenska
- en eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten
Ett intresse för marknadsföring och erfarenhet av att skapa nyhetsbrev och kampanjer är en fördel. Det är även meriterande med kunskaper i andra språk som tyska eller franska.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För denna roll tror vi att du har en stark serviceådra och alltid vill göra det lilla extra för kunden. Du är prestigelös och när du ser att något behöver göras tvekar du inte på att ta tag i det. Utöver det är du ambitiös, social och van att skapa goda relationer
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231