Customer Success Specialist till Sitevision

Customer Success Specialist till Sitevision

Arbetsbeskrivning

Ser du dig i en social och serviceinriktad roll med tydligt kundperspektiv? Har du även en teknisk bakgrund med kunskap inom webbpublicering och plattformsverktyg? Sitevision söker nu en Customer Success Specialist till sitt team i Örebro! Tillsammans får du vara med och skapa kundfokuserade lösningar som kännetecknas av en genuin personlig service.

Om tjänsten
Avdelningen för Customer Success på Sitevision ansvarar och säkerställer en kundresa i världsklass!
I rollen som Customer Success Specialist ansvarar du för att upprätthålla och utveckla kontakten regelbundet med kunder för att främja en god relation och maximera kundnyttan i användningen av Sitevisions produktutbud inom webbpublicering, intranät och plattformslösningar. Du kommer att vara en naturligt stöttande part i processen vad gäller att implementera, utbilda och stötta i användningen av Sitevision med målsättningen att kunna skapa bästa möjliga värde för kunden.
Du initierar olika aktiviteter exempelvis seminarier/webbinarier för att säkerställa den kompetensutveckling kunderna behöver. Vid projektstart stöttar du kund såväl som partners och ansvarar för onboarding i samband med försäljning.

Du är lyhörd inför förändrade kundbehov och framför anpassande lösningar och funktioner för att täcka dessa. Du identifierar och dokumenterar eventuella utvecklingsförslag utifrån kundperspektivet och kommunicerar dessa internt. Du får möjlighet att vara drivande i en nätverksgrupp där du säkerställer uppstart och innehåll samt sköta hanteringen för ”Mina sidor” ut mot användarna. Du ansvarar tillsammans med övriga på avdelningen för att uppdatera hjälpwebben, att skriva release notes vid nya releaser samt i arbetet kring eventet Sitevisiondagarna som äger rum årligen.

Tjänsten utgår från kontoret i Örebro, varpå vi ser att du bor eller kan tänka dig att flytta till Örebro. På arbetsplatsen möjliggörs visst arbete på distans utifrån vad verksamhetens behov tillåter.

Vem är du?
För att kvalificera dig i rollen som Customer Success Specialist har du en teknisk och/eller webbaserad bakgrund där du utifrån erfarenhet eller utbildning har kunskap och förståelse för webbsidors skapande, uppbyggnad och användning. Vi söker dig som har kunskap om Sitevision eller andra verktyg inom webbpublicering sedan tidigare. Du har med fördel tidigare erfarenhet av exempelvis AI, sökoptimering, programmering, digitala kanaler eller intranät. Har du tidigare arbetat ur ett säljperspektiv anses det intressant. Du är serviceinriktad och social i din natur och ser värdet med goda kundrelationer och gör ditt yttersta för att uppnå det. Du förstår vikten av värdeskapandet för kunden och därmed förmågan att sätta dig in i kundens perspektiv för att kunna ge rätt stöd och lösningar.

Du tycker om att lösa problem och är flexibel i ditt arbetssätt vad gäller uppgifter och tempo då arbetsbelastning och innehåll kan skifta utefter behov. Du använder med fördel dina kreativa sidor när det behövs, besitter en hög initiativförmåga och drivkraft vilket tar dig framåt i ditt arbete mot uppsatta mål, både individuellt och i samarbete tillsammans med dina kollegor och partners. Vidare ser vi att du är kommunikativ i ditt sätt att vara och har förmåga att skapa struktur och ordning inom det du tar dig an.

För den här tjänsten krävs att du har flytande kunskaper i svenska språket samt goda kunskaper i engelska vad gäller tal och skrift

Om verksamheten
Sitevision AB är ett snabbväxande produktföretag som utvecklar en plattform för webbpublicering (CMS) samt intranät. Plattformen används av tusentals webbplatser och intranät i Sverige och internationellt. Våra kunder är privata företag, myndigheter, organisationer och 68 procent av Sveriges kommuner. Vill du vara med på en resa in i framtiden där vi tillsammans skapar nytta för befintliga och nya kunder och där din kompetens utvecklas i en miljö med kompetenta kollegor, spännande utmaningar och ett ledande varumärke? Vänta inte med din ansökan!

Sitevisions värdeord; omtanke, nytänkande, stolthet och engagemang betyder allt för oss. Vi lever efter dem varje dag, i stort som smått. Därför är det viktigt att du känner extra för dem. Tillsammans gör vi Sitevision till en arbetsplats där alla trivs och får utrymme att växa.

I denna process samarbetar vi med Poolia, Örebro. För ytterligare frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Dawidson Göranzon, 070-0906249.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2023
  • Ansök senast: 5 mars 2023

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


IT-samordnare

25 november 2024

Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024