OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nstart (tidigare Nystart Finans) är ett av Sveriges största fintechföretag. Vi erbjuder en helt unik tjänst med hållbara refinansieringslösningar för konsumenter, som hjälper dem i riktning mot skuldfrihet. Vi använder ny teknik för att utmana traditionella lånemodeller och generera djupare insikter än vad traditionella banker och långivare kan. Vi växer snabbt och expanderar internationellt.
Nu söker vi ytterligare en medlem till vårt fantastiska customer success-team i centrala Stockholm för att hjälpa ännu fler kunder med våra lösningar.
Uppdraget är utmanande och betydligt mer ansvarsfullt än liknande kundtjänstuppdrag. Därför söker vi dig som har en naturlig talang att hjälpa människor och är en mycket god kommunikatör. Du är stjärna på ditt jobb – eller har förmågan och talangen att bli en.
Om rollen
I din roll kommer du att hjälpa våra kunder med olika typer av betalningslösningar och med att vårda kundrelationerna i vårt eftermarknadsarbete. Rollen är central i företagets arbete med både fullgörande av kreditgivningen och att kunder är nöjda och vill stanna kvar som kunder.
Du är lösningsorienterad , självgående och har ett stort intresse för andra människor. Du har inga problem med att lyfta telefonluren och prata med mäniskor för att lösa uppkomna problem.
Du är en del av ett team där högt tempo, god kommunikation och laganda är en nyckel.
Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och ibland på engelska när det krävs.
Du är självgående, ansvarsfull och har glimten i ögat. Vidare har du god social förmåga och lyssnar på människorna bakom siffrorna. Du ger dem respekten och den tid som krävs för att ge deras liv och ekonomi en nystart.
Vi tror på utveckling och lärande genom att göra och testa. Vi ger stort utrymme för egna initiativ, ambitioner och ledarskap. Rätt person kommer att få ett successivt ökande ansvar och kunna arbeta brett med olika uppgifter inom ekonomi och finans.
Du kommer till ett snabbt växande fintechföretag med fantastiska möjligheter. Vi sitter i härliga lokaler ett stenkast från Östermalmstorg i Stockholm. Här arbetar vi tillsammans och har kul ihop, som kollegor och vänner.
Customer Success - ansvarsområden
Samtala, maila och chatta med bolagets befintliga kunder
Kontakt med kunder som har betalningsproblem
Kontakt med externa samarbetspartner såsom externa inkassobolag
Informationsinhämtning från myndigheter
Adminstrativa uppgifter såsom utbetalningar och placering av felbetalningar
Erfarenhet & Personlighet
Tidigare erfarenhet från kravhantering och inkasso
Erfarenhet av kundtjänstarbete
Målinriktad och god förmåga att prioritera och att arbeta strukturerat
Intresse av att arbeta i en föränderlig, dynamisk och nytänkande miljö
Naturbegåvning när det handlar om att kommunicera med människor
Lagspelare
Stark egen drivkraft
Skicka din ansökan och CV till Nstarts Kreditchef Emma Örtenholm på emma@nstart.com
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta oss på samma adress.
Urval och intervjuer sker löpande. När du skickar in ansökan ger du samtidigt ditt medgivande till att vi får spara dina personuppgifter.
www.nstart.com