Customer Success till framgångsrikt Fintechbolag

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och engagerad person med en entreprenöriell ådra som alltid strävar efter att leverera förstklassig service? Lockas du av möjligheten att få vara med och skriva historia på en av Sveriges snabbast växande Fintechbolag med stora internationella tillväxtplaner? Då kan uppdraget som Customer Success Agent hos vår kund vara något för dig!

Vår kund är ett kreativt techbolag som vill göra om en historiskt smutsig och orättvis bransch till något etiskt och hållbart genom att främja entreprenörskap. De grundades 2015 med ett tydligt mål- att revolutionera bankupplevelsen för entreprenörer genom att göra det smidigt och prisvärt att investera i sina idéer. Bakom bolaget står många namnkunniga investerare och talanger från bl.a. Avanza, Spotify, Google och Klarna och bolaget är ett kreditinstitut som har statlig insättningsgaranti och står under Finansinspektionens (FI) tillsyn. Bolaget sitter i fina lokaler i centrala stockholm.

OM ROLLEN
Som Customer Success Agent är du en viktig del i arbetat mot att revolutionera bankupplevelsen för entrepenörer och företagare genom att erbjuda tillväxtkapital till marknadsledande villkor, på nolltid.

I din roll ansvarar du för att kommunicera med nya såväl som befintliga kunder via email, chat och telefon. Det är en bred tjänst som innefattar försäljning, win-back, kundservice, handläggning och rådgivning och du kommer att vara delaktig i hela kundcykeln från första kontakt och behovsanalys till avtalssignering och uppföljning.

Då bolaget befinner sig i en starkt expansiv fas finns det goda möjligheter att vara med och sätta strategier, processer och rutiner för företagets fortsatta utveckling och för rätt person finns det goda chanser att fortsätta utvecklas inom bolaget. Customer Success teamet består idag av 8 personer som leds av Head of Customer Success och arbetar i nära dialog med företagets Key Accounts och lånemäklare.

OM DIG
Vi söker dig som är orädd, engagerad och lösningsorienterad. Du kan bryta ny mark, får saker att hända och ser alltid möjligheter framför problem. Ditt sätt att arbeta är strukturerat och målinriktat samtidigt som du älskar att vara ”där det händer” och du har en god affärsförståelse samt lätt för att knyta kontakter.

Erfarenhetsmässigt har du tidigare arbetat med kundservice, försäljning, win-back eller handläggning. En eftergymnasial utbildning inom t.ex. ekonomi är ett plus och tidigare erfarenhet av kredithandläggning eller arbete inom bank och finans är meriterande.

ANSÖKAN:
Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på jobb@switchgame.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SwitchGame
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2023
  • Ansök senast: 6 juli 2023

Liknande jobb