OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Låter det spännande att vara först på plats när en norsk marknadsledare ska etablera sig i Sverige? Vill du vara med på en tillväxtresa, från början? Har du svarat ja på båda frågorna? Kul! Välkommen in med in ansökan.
Om Moment
Välkommen till ett härligt och ivrigt gäng som tagit till sig till positionen som marknadsledare på norska marknaden och som nu ska ge sig in på den svenska.
På Moment ges du möjlighet att forma din roll, i ett företag med många möjligheter framöver. Kulturen är lätt och informell, vilket är något vi värdesätter att behålla i takt med att vi bygger ett spännande och internationellt team med engagerade, skickliga och erfarna kollegor! Med 50% årlig tillväxt under de senaste 5 åren och kommer nu Moment att investera internationellt och vi bygger nu teamet som ska driva svenska marknaden.
Produkten är ett verktyg för projektledning, tidshantering, kvalitetssäkring, uppgiftshantering, resursplanering, fakturering och mycket mer. Naturligtvis molnbaserat och med en högklassig service, när du frågor de 10 000 personerna som idag är användare. Segmentet spänner brett och kunder återfinns inom konsultföretag, ingenjörsbyråer, reklam/media, redovisningsbyråer och i arkitektbranschen där det sistnämnda kommer vara ditt initiala fokus. Vilket är ett område vi gärna ser att du är bekant med.
Vad innebär rollen?
I rollen ansvarar du för att säkerställa och förbättra kundupplevelsen för Moments svenska kunder. Du kommer initialt vara själv i rollen för svenska marknaden, det möjliggör en stor bredd och variation i rollen och för att du inte ska känna dig ensam kommer du ha en daglig kontakt och stöd från dina norska kollegor.
Du arbetar nära dina kollegor utifrån att vara den tekniska experten och du arbetar nära kunderna, både utifrån att säkerställa onboarding, att integrationerna går som planerat och säkerställer kundnöjdhet samt användarupplevelse. Det sistnämnda genom förstklassig service!
Du kommer vara närmst de befintliga kunderna och kommer av den anledningen spela en viktig roll i samarbetet med marknad, produkt och självklart sälj.
Dina ansvarsområden är således breda men kan enklast sammanfattas i att:
- Agera säljstöd i införsäljning
- Onboarda användare
- Säkerställa integrationer
- Support mot befintliga kunder
- Kundnöjdhet
- Merförsäljning och avtalsförlängning
Vem vi tror att du är
Vi tror du har erfarenhet av liknande roll från en SaaS-lösning, du har ett tekniskt djup och du älskar kunddialogen. Verktyget täcker in många områden där du vi gärna ser att du har stor förståelse för ekonomiflödet och i synnerhet ett faktureringsflöde.
Du känner igen i följande:
- Är idag Customer Success, Support, Applikationskonsult eller liknande
- Har stort affärsintresse och teknisk förståelse
- Eftergymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik
- Meriterande om du arbetet med en ekonomirelaterad lösning sedan tidigare
- Erfarenhet av att jobba på eller mot arkitektkontor är meriterande
- Talar och skriver svenska och engelska Det är ett plus om du kan andra nordiska språk (norska, danska)
Du kommer utgå från trevliga lokaler på Nybrogatan 17, Stockholm. Här värdesätter vi det fysiska mötet och vill göra det så mycket vi kan, självklart med hänsyn till rådande restriktioner.