Customer Success till Oxceed

Arbetsbeskrivning

Nu finns möjligheten för dig som brinner för kundrelationer och service att tillhöra det spännande och snabbväxande SaaS-bolaget Oxceed!

Om Oxceed

Oxceed är ett SaaS och fintech-bolag som erbjuder en molnbaserad tjänst som ger företag bättre överblick över sin ekonomi och gör det enkelt att skapa finansiella rapporter och beslutsunderlag. Genom att integrera Oxceed med sitt affärssystem kan företag visualisera och analysera aktuella bokföringsdata i realtid.

Oxceed grundades 2015 och har idag en tillväxt på 89% jämfört med föregående år och över 10 000 bolag använder Oxceed. SEB är idag största minoritetsägaren och Oxceed har partneravtal med SEB och Grant Thornton.

Om rollen

I rollen som Customer Success kommer du att ansvara för bolagets kundrelationer. Ditt fokus är att etablera och skapa personliga kontakter med nya och befintliga kunder. Du kommer jobba aktivt med utbildning och onboarding av nya kunder samt ansvara för proaktiv kontakt med befintliga kunder för att driva merförsäljning av befintliga samt nya produkter. Du ingår i ett Customer Success-team och har nära kontakt och samarbete med Oxceeds avdelningar för försäljning och marknadsföring.

Exempel på arbetsuppgifter

- Proaktivt kontakta befintliga kunder för att driva merförsäljning samt säkerställa kundnöjdhet.
- Kontinuerligt onboarda och utbilda nya och befintliga kunder i Oxceed.
- Aktivt arbeta med churn-reducerande aktiviteter.
- Hålla webinars för kunder samt icke-kunder för kunskapsdelning gällande finansiell rapportering och budgetering mm.
- Nära samarbete med produktteamet för att dela insikter från kunder och feedback på funktionalitet i Oxceed.
- Arbeta tillsammans med teamet för att hitta nya sätt att kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner, processer och uppförsäljning.
- Arbeta krossfunktionellt med kunskapsdelning inom organisationen.


Om dig

För att trivas i rollen ser vi att du är en relationsskapande, engagerad och initiativtagande person som brinner för långsiktiga kundrelationer och att leverera service och kundnöjdhet av världsklass. Du har förmågan att se lösningar där andra ser problem och du gillar att utveckla nya metoder för att utveckla dig, ditt team och våra kunder. Som person är du en teamplayer, tävlingsinriktad och triggas av att arbeta mot utmanande mål. Du trivs i en dynamisk föränderlig miljö och motiveras av att få arbeta med att ta fram och upprätthålla strukturer och processer och även delta i det operativa arbetet.

Kvalifikationer

- Erfarenhet av support eller kundtjänst.
- Erfarenhet av merförsäljning på befintlig kundbas.
- Van vid att arbeta i CRM-verktyg.
- Flytande i svenska och engelska, såväl tal som skrift.


Meriterande

- Eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi.
- Yrkeserfarenhet som redovisningsekonom.


Möjligheter

Som anställd på Oxceed får du möjligheten att tillhöra ett sammansvetsat och engagerat team och jobba med utvecklande och innovativa produkter och tjänster. Du kommer även att få möjligheten att driva förbättringsprojekt kopplat till produkt och kundrelationer samt tillhöra en organisation som satsar på sina anställda. Oxceed sitter i fina lokaler i Solna med närhet till padelbanor, gym och lunchrestauranger. Vidare erbjuder Oxceed fina förmåner till sina anställda såsom friskvårdsbidrag, pensionsavsättning samt sjuk- och vårdförsäkringar.

Arbetstider, tillträde och omfattning:

Arbetstiderna är måndag till fredag, kontorstider med viss flexibilitet. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av Oxceed. Detta är ett vikariat på 12 månader med goda chanser till förlängning. Oxceeds trevliga kontor är beläget i Solna.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2022
  • Ansök senast: 2 december 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024