OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne söker en Customer Supply Chain Manager med erfarenhet från läkemedelsindustrin för ett längre konsultuppdrag hos ett läkemedelsföretag strax norr om Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast. För rätt person finns goda utsikter till en fast anställning efter avslutat uppdrag.
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
sjuk- och vårdförsäkring
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen
I rollen som Customer Supply Chain Manager är du kontaktperson för företagets externa kunder och ansvarar för att hantera avvikelser i företagets Customer to Order-flöde, från order till faktura. Du ansvarar också för orderhanteringen av en av företagets cancermediciner där du förutom sedvanlig orderhantering förväntas uppdatera licenser, skicka batchcertifikat till kunder och delta i möten med marknadsföringsteam. Du arbetar tvärfunktionellt med både interna och externa intressenter. Arbetet kan delvis utföras på distans.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Implementera kundorderlösningar.
Definiera produktallokeringsplaner i samarbete med andra Supply Chain-team.
Fungera som första kontaktpunkt för att hantera upptrappningar och undantag från tjänsteleveransnätverk.
Ha en aktiv dialog med nyckelkunder och affärspartners.
Kontinuerligt rekommendera och implementera process- och teknikförbättringar i samarbete med lokala företag, globala processägare och Service Delivery Management.
Säkerställa att nyckeltal uppfylls och att service levereras till kunder såväl som till divisioner.
Granska och godkänna kund- och/eller orderrelaterade förfrågningar.
Definiera och hantera produktallokeringsplaner i nära samarbete med Supply Chain Management, intressentledning och divisionerna.
Uppdatera tjänsteleveransnätverket och lokala intressenter.
Erfarenhet och kompetens
Till rollen som Customer Order Manager söker vi dig som har minst fem års erfarenhet av arbete inom Order to Cash, Supply Chain Management och logistik och gärna en relevant kandidatexamen. Rollen kräver en djup förståelse för order-to-cash-verksamhet och goda kunskaper i Supply Chain Management. Då rollen innebär många kontakter med både externa och interna intressenter är det viktigt att du har god kommunikationsförmåga och lätt för att samarbeta med andra. Flytande engelska och svenska i tal och skrift är ett krav. Kunskaper i ett baltiskt språk, alternativt finska är meriterande. God systemvana i SAP och Excel är ett måste då du kommer att använda dig av detta i ditt dagliga arbete. För att bli aktuell för rollen bör du även ha erfarenhet från läkemedelsbranschen eller FMCG.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du är en person med gott omdöme och kreativ problemlösningsförmåga. Ständigt förbättringstänkande och starka multi-tasking-färdigheter är avgörande för rollen, liksom erfarenhet av att arbeta i kundnära Supply Chain-funktioner. Vidare har du lätt för att fatta beslut och förmåga till självständigt arbete. Du tvekar inte att gå en extra mil för att få saker gjorda. Du kommer att arbeta i en snabbrörlig internationell organisation, varför det är viktigt att du trivs med att arbeta i en fartfylld miljö med snabba förändringar och tvärfunktionella kontakter.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.