Customer Support

Arbetsbeskrivning

Lockas du av att arbeta med kundservice i ett bolag vars affärsidé är att förbättra människors liv med hjälp av sina produkter, som är en pålitlig partner till sina kunder och där glädje och gemenskap präglar arbetsplatsen?

Bausch & Lomb Nordic AB är en del av Bausch Health Companies Inc. som är ett världsledande företag inom pharma och medical device med ca 22 000 anställda globalt och en omsättning på ca 8,4 miljarder US dollar (2018).

Till Bausch & Lombs nordiska huvudkontor, som ligger i det vackra Münchenbryggeriet i Stockholm, söker vi nu två kundfokuserade och ansvarstagande medarbetare inom Customer Support – till divisionerna Pharma och Surgical. På Bausch & Lomb är alla lika viktiga, man arbetar mot gemensamma mål och det ska kännas bra att komma till jobbet!

I rollen som Customer Service Specialist ansvarar du för att säkra att Bausch & Lombs kunder ges förstklassig kundservice – där leveranssäkerhet och ett långtgående och engagerat ansvarstagande är avgörande för framgång. Du tar emot och registrerar orders, både från sjukhus, privatkliniker, apotek och optiker. Beroende på vilken division (Surgical eller Pharma) du ansvarar för ligger fokus på olika kundsegment. Du hanterar inkommande förfrågningar och löser olika typer av problem – där dina primära kontaktytor, utöver kunderna, utgörs av Bausch & Lombs säljare i Sverige, Norge, Danmark och Finland, olika lager i Europa samt fraktbolag. Tillsammans med dina kollegor inom Customer Support har du ett övergripande ansvar för att den nordiska kundservicen fungerar på bästa möjliga sätt, inom divisionerna Surgical och Pharma med back-up för Vision Care. En av de vakanta rollerna utgör ett föräldravikariat som sträcker sig över minst ett år.

Bausch & Lomb investerar kontinuerligt i R&D och har ett välrenommerat sortiment. Det finns goda förutsättningar för tillväxt i Norden och stora möjligheter för rätt person att nå fina resultat. Teamet består idag av fem Customer Support medarbetare och befattningen rapporterar till Customer Support Team Lead, baserad i Stockholm. Rollen innebär också ett nära samarbete med de övriga kollegorna inom Bausch & Lomb som bl a består av säljfunktioner, marknadsförare och andra supportfunktioner. Tillsammans bygger ni vidare på Bausch & Lombs framgång i att vara kundernas naturliga affärspartner inom ögonhälsa.

Vi söker dig…

Som har arbetat med och trivs i roller, där kundfokus och service utgör centrala delar.Som med fördel har arbetat inom Customer Support – antingen i närliggande bransch, eller annan bransch.Som uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska och förstår både norska och danska samt eventuellt finska. Om du dessutom kan tala ett annat nordiskt språk är det starkt meriterande.Som har en naturlig förmåga att skapa förtroende och bygga relation, både med kollegor och kunder.Som alltid tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och dina kunder, som inte släpper det som är viktigt – men samtidigt har förmåga att prioritera var störst fokus och prio bör ligga.Som är noggrann och strukturerad, men samtidigt snabbt kan prioritera om och agera flexibelt.

Lockas du av att vara med på Bausch & Lombs fortsatta utveckling – i en roll där du dagligen skapar värde för både kunder och kollegor? Sänd in din ansökan nedan, urval och intervjuer sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta MADE FOR, Julia Gäreskog. 

Med en solid 167-årig historik är Bausch & Lombs världsomspännande affärsidé att förbättra människors liv med hjälp av sina produkter och att vara en pålitlig partner till sina kunder. Bolaget utvecklar och producerar produkter som säljs och marknadsförs i över 100 länder.

I Norden är teamet ca 40 personer och framförallt verksamt inom tre produktområden, primärt för ögonhälsa, som säljs via flera olika kanaler; Vision Care - med fokus på kontaktlinser och skötselprodukter, Surgical - Kirurgisk utrustning, instrument och intraokulära linser, Pharma - Läkemedel för diagnostisk och behandling av ögonsjukdomar och besvär, såväl recept- som icke-receptbelagda. Läs gärna vidare på www.bausch.se & www.bauschhealth.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl

Fredrik Alfthan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Made for Sales AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

St Eriksgatan 63
None

Postadress

Grev Turegatan
Stockholm, 11438

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024