OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om House of Service
Det är många saker man behöver hålla koll på som företagare och det är lätt att man glömmer bort kärnverksamheten. House of Service finns för att hjälpa företag att kunna fokusera på det dom är bäst på. Oavsett om man är i behov av en kaffemaskin eller ny kontorsinredning - så kan House of Service ta fram rätt lösning för ditt företag. Med en kontaktperson för alla inköp erbjuder House of Service en effektiv kontorsservice som sparar dig ovärderlig tid.
I rollen som Customer Support / 2nd line support
I rollen som Customer Support / 2nd line support ingår du i ett supportteam om fyra personer som jobbar både onsite och Remote. Tillsammans stöttar ni organisationen i IT-relaterade ärenden avseende programvara och hårdvara där fokuset ligger på hårdvarurelaterande ärenden. Det kan exempelvis handla om felsökning, installera datorer, mobiltelefoner, nätverk eller skrivare. Du arbetar tillsammans med övriga i teamet samt infrastrukturs-teamet för att lösa de tekniska ärendena hos House Of Service kunder. Arbetet utförs per telefon, teams, mail och onsite hos kund. Variationen av arbetsuppgifter är stor och du kommer få en gedigen introduktion samt arbeta tätt tillsammans med teamet.
Där till ansvarar du för att:
Analysera och bedöma inkommande ärenden från användarna som är företagets anställdaIncidenter, beställningar samt mindre projektHantera nybeställningar av hårdvara som datorer och mobiltelefoner
Dina kvalifikationer
Har ett genuint IT-intresseHar tidigare erfarenhet av arbete i ServiceDesk (first & second-line support)Arbete i ärendehanteringssystem samt grundläggande kunskap om nätverksfelsökning och skrivareErfarenhet av Active Directory, Windows, Office 365 och SharePointMeriterande med erfarenhet av att supportera Mac klienterMeriterande med eftergymnasial utbildningSvenska i tal och skrift
För att lyckas i rollen som Customer Support / 2nd line support kännetecknas du av en prestigelös attityd där du ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är viktigt för dig. Du motiveras av att lösa problem och lämna användaren med ett leende på läpparna samt trivs i att bemöta människor och ge stöttning på ett pedagogiskt sätt. Du tar snabbt till dig ny information och är inte rädd för att ta egna initiativ när du ser att det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken och vill alltid lära dig mer och ser därför behovet av att göra saker innan det faktiskt brinner i knutarna.
Vad House of Service erbjuder dig
En chans att utvecklas inom ITEn engagerad chef som stöttar dig i din karriärEn familjär stämning och gemensamma aktiviteter med dina HOS-kollegor
Övrigt
Start: Omgående
Plats: Solna
Lön: Enligt överenskommelse
Låter rollen som Customer Support / 2nd line support intressant? Urvalet kommer ske löpande, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag. I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!