OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
About Quadient
Quadient is the driving force behind the world’s most meaningful customer experiences. By focusing on four key solution areas including Customer Experience Management, Business Process Automation, Mail-related Solutions, and Parcel Locker Solutions, Quadient helps simplify the connection between people and what matters. Quadient supports hundreds of thousands of customers worldwide in their quest to create relevant, personalized connections and achieve customer experience excellence. Quadient is listed in compartment B of Euronext Paris (QDT) and belongs to the SBF 120 index.
For more information about Quadient, visit quadient.com/connections.
Quadient Sverige
Quadient Sverige har 43 medarbetare inom försäljning, service och övriga supportfunktioner. Huvudkontoret ligger i Solna men vi har även två mindre kontor i Göteborg och Malmö.
Vi söker nu en ny kollega till vårt kundtjänstteam i Stockholm…
Customer Support
Är du en vass kundtjänstmedarbetare som vill bli en del av vår Customer Support avdelning?
Då vill vi erbjuda dig en inspirerande arbetsplats i internationell miljö bestående av medarbetare med hög servicenivå och vilja att göra ett bra arbete. På Quadient arbetar våra olika avdelningar nära varandra för att skapa maximal kundnöjdhet.
Quadients strategi är att sätta kunden i fokus i alla våra aktiviteter. Vår vision gällande vår kundtjänst är att ligga i topp avseende kompetens, svarstid och bemötande. Det skall vara smidigt och trevligt att kontakta och kommunicera med Quadient.
Vi söker dig som brinner för att alltid ge kunden bästa möjliga service. Du trivs med att arbeta med telefonen som ditt viktigaste arbetsredskap och du arbetar självständigt med hög engagemang- & aktivitetsnivå.
Vi driver varje avdelning som en egen affärsenhet och inom Customer Support ser vi också varje samtal som en affärsmöjlighet där vi erbjuder servicekontrakt, förbrukningsvaror samt portoförsäkringar. Vi arbetar mot gemensamma mål, där du blir en viktig del i att vi uppnår dem.
Du kommer att arbeta med att ge service till våra kunder via telefon och mail. Du kommer bland annat att få ge support och göra felanmälan på våra frankeringsmaskiner, registrera servicearbeten i vårt affärssystem samt hantera saldoförfrågningar i systemet. Vi ser gärna att du är behjälplig med allmänna kontorsgöromål samt vid behov ge intern service. Du kommer även att få ta emot inkommande tillbehörsbeställningar och lägga order i vårt affärssystem.
Personlig profil:
Som person är du positiv och social. Du är serviceminded och kundfokuserad, du drivs av att ge bra service externt såväl som internt. Du har initiativförmåga samt förmågan att hantera ett högt arbetstempo. Du är strukturerad, ordningsam och intresserad av att lösa tekniska problem.
Vi ser att du har erfarenhet från att arbeta i kundtjänst och i en serviceroll, gärna via telefon. Du har god datavana och erfarenhet från att arbeta i IT- system samt Office-paketet. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska, så väl i tal som i skrift.
Vi erbjuder:
Utöver en bra lön och kollektivavtal erbjuder vi även en konkurrenskraftig pensionsplan, förmåner och roliga aktiviteter för alla anställda. Arbetsredskap så som mobiltelefon och dator ingår i tjänsten. Du kommer vara baserad i våra fina nyrenoverade lokaler i Solna, Stockholm i ett öppet kontorslandskap.
Vänligen skicka din ansökan till m.roing@quadient.com märkt ”Customer Support” snarast möjligt. Vi kallar till intervjuer löpande.
Key words: Kundtjänst, Customer Support, Customer Support Agent