Customer Support

Customer Support

Arbetsbeskrivning

Vi på Välinge genomgår en stark expansion inom våra produktområden, vilket innebär att vi får fler och fler beställningar från kunder från Kina i öster till USA i väster.
Nu är det dags att anställa ytterligare en person till arbete inom Supply Chain, där vi ansvarar för att order tas emot och hanteras till att sedan beställda produkter levereras till kunden.
För att kunna ge bra och kvalitativ service till våra kunder, som tex BJELIN, behöver vi därför anställa ytterligare en medarbetare till vår avdelning inom Customer Support i Viken.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett starkt driv att ge bra service och vet att nöjda kunder är väsentligt för en verksamhet. Du försöker alltid hitta lösningar, ser möjligheter till förbättringar och vill verka i en dynamisk verksamhet med snabba vändningar och högt tempo. Du måste vara och är beredd att ge det där lilla extra och ”gå den extra milen” tillsammans med oss andra.
För att lyckas med arbetsuppgiften måste du vara självgående och ha erfarenhet av att verka i en matrisorganisation. Du har också mångårig erfarenhet från arbete i internationell miljö.
Vi erbjuder dig en tjänst inom Customer Support i ett världsledande internationellt företag där vi hjälper varandra att utvecklas och att skapa värde för våra kunder och andra intressenter.
Om jobbet
Som medarbetare inom Customer Support, kommer du ha en roll som innebär att hantera frågor kopplade till leverans av olika produkter till våra kunder.
Orderhantering, hålla kunder uppdaterade om leveranssituation, ta fram dokumentation som behövs för att kunna exportera och leverera till våra kunder är delar av arbetet.
Arbetet kommer också, förutom kontakter med kunder, att inbegripa många kontakter inom företaget där vi idag förutom kollegorna i Viken har kollegor i Kina, Frankrike och USA.




Du behöver
ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
ha erfarenhet av att arbeta med internationella kunder.
ha erfarenhet av att arbeta med exportaffärer.
vara kommunikativ och social.
ha kunskaper och vara bekväm med att använda Microsoft Office
ha erfarenhet av att arbeta i affärssystem.

Det är meriterande om du har Universitets- eller högskolexamen samt talar och skriver franska eller tyska


Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 20 juni via mail till Marko Grbavac, HR Manager: rekrytering@valinge.se
Ange ”Customer Support” i ämnesraden i ditt mail.
För mer information om tjänsten så kontakta Pär Jönsson, Supply Chain Manager, telefon +46 702 58 60 54
Vi ser fram emot din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Välinge Innovation Sweden AB VIKEN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Postadress

Prästavägen 513
VIKEN, 26365

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024