Customer Support

Arbetsbeskrivning

Fagerhult är en av Europas ledande belysningskoncerner – där starkt kundfokus, tydlig prestationskultur och innovativt tänkande tillsammans med kompetenta och drivna medarbetare utgör några av bolagets framgångsfaktorer.

Är du en serviceperson ut i fingerspetsarna, som möter både kunder och kollegor med ett leende? Som alltid gör det lilla extra för att hjälpa din kund och som ofta får höra att din energi och positivitet smittar av sig? Då kan det här vara din nästa utmaning! Till Fagerhult Belysning Sverige AB, koncernens största säljbolag, har Made for Sales nu fått i uppdrag att rekrytera en engagerad och kundorienterad Customer Support, med placering i Habo.

I rollen som Customer Support ansvarar du för att hantera olika typer av kundsupportärenden via telefon och mail – så som kundförfrågningar från både stora och mindre elinstallatörer, allt från installatören ute på fältet till en arkitekt eller ljusdesigner. Du hanterar produktfrågor, reklamationsärenden – eskalerar ärenden internt både inom försäljning och mot produktion. Dina primära kontaktytor är Fagerhults kunder, dina kollegor - både i utesäljorganisationen och dina närmsta kollegor inom Customer Support samt fabrik/produktion. Verktyg du dagligen kommer att arbeta i och som du kommer att lära dig är bl.a. Jeeves, Fagerhults telefonväxel samt CRM-system. Placeringsort är Habo, där ditt skrivbord står färdigt men möjligheter till distansarbete ett par dagar i veckan finns, då Fagerhult tillämpar ”Flexible Work-policy”.

Några av de spännande arbetsuppgifter som kommer vara dina är:

Orderhantering (orderregistrering, leveransplaner, leveransbevakning)Hantera förändringar av leveransplan under projektets gångVara teknisk support gällande Fagerhults produkter och lösningar, samt föreslå alternativI dialog med utesäljare ta fram förslag på ersättande produkt i översättningarHandlägga reklamationer och returerGöra affärsavslut inom givna ramarTa fram kundspecifika offerter inom givna ramarUppföljning av offerter

Vi söker dig som har en bakgrund inom kundbemötande och kundservice – kanske i en roll inom kundsupport, innesälj eller som kundmottagare. Du trivs i en händelserik vardag där det händer mycket och där din kreativitet utmanas och nyfikenhet triggas. Du är handlingskraftig, nytänkande och initiativrik och de som möter dig beskriver dig som en positiv och engagerad person. Där andra ser problem ser du utmaningar och möjligheter! Du har ett visst tekniskt intresse och lockas av att lära dig mer om och dagligen arbeta med några av belysningsbranschens mest välrenommerade produkter.

Du motiveras av att arbeta i en verksamhet där tempot är högt och engagemang, driv och humor präglar vardagen. Du är strukturerad och ansvarsfull och trivs med att arbeta i en roll där du ges möjlighet till frihet under ansvar, men med tydliga förväntningar och rätt resurser för att kunna göra ett riktigt bra jobb. Att leda och motivera dig själv är dock något som du ser som en självklarhet.

Då en stor del av dina arbetsuppgifter handlar om att möta Fagerhults kunder i text eller att hantera och administrera i system har du en mycket god språkkänsla och är grym på att uttrycka dig i text på svenska.

Dina personliga egenskaper präglas av en stor uthållighet på samma sätt som du alltid driver ditt arbete framåt med stor envishet och engagemang. Likt övriga kollegor på Fagerhult har du alltid nära till skratt, glimten i ögat och ett intresse för ljusets betydelse för vår omvärld.

Du erbjuds en mycket viktig roll som Customer Support, där du kommer vara kundernas allra första kontakt med Fagerhult, där du genom ditt sätt att agera har stor påverkan på kundens intryck och upplevelse. Du erbjuds en omväxlande vardag där du får lära dig nya saker varje dag. Dina idéer och förslag välkomnas – du ges möjlighet att bidra till innesäljfunktionens och även Fagerhults utveckling, din ambition och prestation kommer ge dig goda möjligheter till fortsatt utveckling inom bolaget.

Är du den vi söker? Vi ser fram emot att läsa dina ansökningshandlingar, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Made for Sales på nedan telefonnummer. Intervjuer kommer genomföras från mitten av augusti.

Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 700 medarbetare i 28 länder. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus- och utomhusmiljöer. Ett brett utbud av produkter och lösningar som utvecklas med kunskap och insikt om ljusets positiva inverkan på människan i olika miljöer.

Fagerhults portfölj av tretton varumärken har samtliga starka positioner på sina respektive hemmamarknader. De har en central roll i tillväxtstrategin för att nå en större marknadstäckning och öka våra marknadsandelar.

Läs gärna mer på www.fagerhultgroup.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl

Fredrik Alfthan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Made for Sales AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2021
  • Ansök senast: 13 september 2021

Besöksadress

St Eriksgatan 63
None

Postadress

Grev Turegatan
Stockholm, 11438

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

25 november 2024