OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra skillnad? Är du serviceinriktad, noggrann och van att stötta egna organisationen såväl som externa kunder? Kom och jobba hos oss på Customer Support MRO and Spares!
Din roll
Som Customer Support Representative kommer du att ha ett övergripande ansvar för hanteringen av våra kunders förfrågningar och beställningar av reservdelar och komponentunderhåll. Du kommer att vara kundens kontaktperson under hela processen från offertförfrågan till beställning, leverans och fakturering. Våra kunder är både svenska och internationella, civila och militära samt interna och externa. Customer Support är gränssnittet mellan kund och andra funktioner inom Saab som t.ex. planering, inköp, underhållsverkstäder, ingenjörsavdelning, ekonomi, kontrakt-/affärsledning etc.
Saab är i en fas där vi har flertalet nya kunder, kontrakt och projekt på gång vilket ställer nya krav på hur verksamhet och arbete bedrivs för att säkerställa effektivt genomförande. I strävan att bli ännu bättre och effektivare arbetar vi kontinuerligt med ständiga förbättringar och effektiviseringar.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
*
Kunddialog
*
Gränssnitt mellan kund och underhållsorganisation
*
Analys och utveckling av flöden och arbetssätt
*
Kommersiell hantering, som prissättning och offerering
*
Samverkan och koordinering med våra underhållsverkstäder
*
Orderregistrering, leveransbevakning, fakturering och rapportering
*
Målstyrning och effektiviseringsarbete
Placeringsort för tjänsten är i Malmslätt eller Arboga, men tjänsteresor inom Sverige samt internationellt kan komma att bli aktuellt.
Din Profil
Vi söker dig med starkt leveransfokus, som ser och förstår både affärens och kundens behov, har helhetsperspektiv samt är driven i förändring- och effektiviseringsarbete. Du värdesätter samarbete och god kommunikation med kollegor och kunder, är noggrann, strukturerad och orädd att utmana etablerade sanningar.
Önskvärda kvalifikationer
* Erfarenhet av administration
* Erfarenhet av fakturahantering
* Goda kunskaper i Excel
* Goda kunskaper i engelska, tal och skrift
* Körkort kategori B
Meriterande kvalifikationer
* Erfarenhet av IFS eller liknande affärssystem
Du har, som vi bedömer, en relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet.
Vi lägger stor vikt vid personlighet och inställning. För att passa i rollen tror vi att du har god affärsmässig förståelse, engagemang och förmåga att få saker att hända.
Du är engagerad, strukturerad och trivs med ett brett kontaktnät med många gränssnitt och relationer samt tycker om när dagen varierar beroende på vad som kommer in.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Vi tillämpar löpande urval för denna rekrytering vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Om du matchar profilen och är redo för en utmaning, skicka in din ansökan direkt!
Vad blir du en del av
Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.
Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och inkluderande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär.
Du blir en del av område Customer Support MRO and Spares inom avdelning Customer Support, Business Unit Gripen Sustainment, Saab Aeronautics.
Området ansvarar för customer support för komponentunderhåll samt reservdelsförsäljning. Vi är idag 14 medarbetare i Tannefors, Malmslätt och Arboga.
Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.
För mer information om tjänsten var god kontakta,
Magdalena Jonsson, Team Leader Customer Support, tel 010-217 03 58.