OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av kundsupport och känner du dig redo för att ta dig an en ansvarsfull och omväxlande roll hos ett växande Biotech företag?
Academic Resource söker efter en Customer Support Administrator till Atlas Antibodies, som ligger i Stockholm, Bromma. I tjänsten kommer du arbeta med administration på den kommersiella avdelningen hos företaget med huvudfokus på kundsupportprocessen. Tjänsten är ett konsultuppdrag, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är under heltid med start omgående.
Huvudansvar:
I tjänsten som Customer Support Administrator kommer du ansvara för att administrera kundsupport och kundsupportsystemet Zendesk. Du kommer se till att alla frågor från kunder och säljare besvaras inom rimlig tid, då du kommer ge icke-vetenskapligt stöd till alla kunder och den interna säljorganisationen samt ansvara för att vidarebefordra och följa upp vetenskapligt stöd till interna funktioner hos Atlas Antibodies.
Som Customer Supprt Administrator arbetar du med ständiga förbättringar av kundsupportprocessen, inklusive att föreslå och driva uppdateringar till Zendesk och bidra till utvecklingen av nya rutiner och SOP’s för avdelningen. I rollen kommer du också ansvara för att registrera försäljningsorders i ERP-systemet D365.
Arbetsuppgifter:
• Administrera alla inkommande e-postmeddelanden i Zendesk och till kontaktens e-postkonto.
• Underhålla och utveckla supportledningssystemet Zendesk, vilket kommer innebära hantering av agentroller samt makron, skapande av rapporter och att administrera inställningar och SLAs.
• Tillhandahålla högkvalitativ icke-vetenskaplig produkt- och orderrelaterad support, till alla kunder och säljorganisationen.
• Sammanställa och rapportera supportstatistik och kundfeedback från Zendesk.
• Registrera försäljningsorder i ERP-systemet D365
• Direkt kundsupport:
• Tillhandahålla uppdaterad information om restorderstatus vid behov.
• Lämna information om produktuttag enligt rutiner.
Kvalifikationer:
• Avklarad Gymnasieutbildning
• Tidigare erfarenhet av kundsupport och service.
• God dator- och IT-vana, inklusive efarenhet av MS Office Suite
• Erfarenhet av supportledningssystem (meriterande med Zendesk)
• ERP-erfarenhet (meriterande med D365)
• CRM-erfarenhet
För att passa in rollen som Customer Support Administrator ser vi dig ha:
• Utmärkt samarbets-, kommunikations- och kundserviceförmåga
• Hög nivå av ansvar och noggrannhet
• Utmärkt skriftlig och muntlig förmåga, svenska och engelska
• Förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt
Om Atlas Antibodies:
Atlas Antibodies was founded in 2006 as a start-up from the Human Protein Atlas project and has successfully launched more than 60,000 products for protein research. The company was originally founded by researchers at the Royal Institute of Technology (KTH) in Stockholm and the Rudbeck Laboratory, Uppsala University in Uppsala to handle the production, marketing and sales of research tools developed by the Swedish-based Human Protein Atlas program. Today the company has full in-house manufacturing facilities and offers four premium quality product lines: Triple A Polyclonals, PrecisA Monoclonals and PrEST Antigens. The company markets and sells its products globally through multiple distribution channels and has approximately 60 employees. Atlas Antibodies is in a phase of profitable expansion and exploring new growth areas to meet the needs of customers. The company site is in the Stockholm area.
Ansökan:
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV samt personligt brev i PDF/Word format. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: ACSA1022
Frågor besvaras via mail av:
rekrytering.lifescience@academicresource.se