OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det råder högt tryck på bolånemarknaden, vilket Nordax Bank märker av! Som Customer Support Administrator kommer du att arbeta mot både den Svenska och Norska bolånemarknaden. Du kommer att arbeta administrativt i en omväxlande roll där du har kontakt med befintliga kunder dagligen både genom inkommande samtal och mejl.
Om rollen:
- Hantera inkommande och utgående samtal och mejl från befintliga kunder
- Kontakt med myndigheter
- Hantera kunders ärenden som t. ex. bindningstid, räntesänkningar, autogiron eller övriga direkta frågor om sina lån
- Korrigera transaktioner och felbetalningar
- Hålla en hög kundnöjdhet och arbeta med Win back
Vi erbjuder en familjär och härlig teamkänsla både på Customer Operations och inom organisationen, coaching som får dig att utvecklas och som skapar värde både för teamet och Nordax.
Din profil:
Utöver att vi söker en engagerad och driven kollega som såklart är bekväm med telefonen som arbetsredskap, så ser vi också att du:
- Har erfarenhet från liknande eller annat kundfokuserat yrke, så som kundservice/backoffice
- Sporras av mål och vill se förbättrade resultat
- Har tidigare erfarenhet av att möta kunder över telefon
- Har god kommunikationsförmåga
- Det är meriterande om du har bolåneerfarenhet och behärskar norska språket
Känner du dessutom igen dig i våra värderingar: helhjärtade, ansvarstagande och utmanare - då kan du mycket väl vara den vi söker!
Praktisk information:
- Start: Omgående
- Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
- Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
- Omfattning: Heltid
- Timlön/Fast lön 💰
Ta chansen och var med på en utvecklande resa tillsammans med oss på banken med stort 🧡 och snabba 👣.
Vad händer nu?
Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.
Vi vill även informera om att vi i samtliga rekryteringsprocesser gör en referenskontroll, tar UC samt begär utdrag ur belastningsregistret.
Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så svara på detta mail.
Vi ser fram emot din ansökan!
Med vänliga hälsningar,
Rekryteringsteamet på Nordax
Vårt erbjudande:
- En platt organisation med snabba beslutsvägar
- Utvecklingsmöjligheter
- Frihet under ansvar
- Frukost varje tisdag
- Roliga aktiviteter
- Feedbackkultur, coachande ledarskap och en företagskultur där vi bryr oss om varandra!
Om Nordax:
Nordax Bank är en ledande nordisk specialistbank som erbjuder privatpersoner in- och utlåning utan säkerhet, bolån samt lån för 60+. Nordax har ca 300 000 privatkunder i huvudsakligen Sverige, Norge och Finland, men erbjuder även sparande i Tyskland och Nederländerna. Sedan januari 2019 äger Nordax även Svensk Hypotekspension AB.
Alltsedan Nordax grundades år 2003 har bolaget vuxit och format en organisation baserad på stort kunnande och engagemang. Genom ansvarsfull kreditgivning hjälper vi människor att göra genomtänkta val för ett liv de har råd med. Under november 2021 slutfördes även förvärvet av Bank Norwegian. Nordax har i och med förvärvet fördubblat sin storlek avseende portfölj och får ytterligare en produkt i form av kreditkort.