OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Snabbväxande Blikk växer och söker nu en Customer Support Advisor.
Om Blikk
På Blikk jobbar vi ständigt med att bli ännu bättre och erbjuda produkter som hjälper våra kunder att ställa om till digitala arbetssätt. Vi möter varje dag nya kunder som vill bli fria från pappersdamm på riktigt och det är lika roligt för oss som för dem när vi lyckas.
Här är några korta fakta om oss:
• Vårt system har idag tusentals kunder och användare över hela Sverige.
• Vi har vårt säte i Piteå.
• Idag är vi ett tjugotal personer som arbetar med produktutveckling, användarstöd, sälj och marknad.
• Vi växer och expanderar.
Vad innebär rollen?
Vi letar efter en Customer Support Advisor till vår avdelning för användarstöd. I rollen kommer du arbeta med våra befintliga kunder som befinner sig i olika branscher, där storleken är allt från små till stora företag. Din viktigaste uppgift att hjälpa kunderna att lyckas, vilket du gör genom att hitta rätt lösningar. Du har lyckats i din roll när kundnöjdheten är hög och de växer med oss.
Du ska:
• Hantera inkommande ärenden från kunder via chatt, mejl och telefon
• Stötta våra kunder när de har frågor om hur man kan använda produkten på bästa sätt.
• Hjälpa till att underhålla och uppdatera vårt hjälpcenter med artiklar, filmer och bilder.
• Göra hälsokontroller på våra aktiva kunder, och jobba med proaktiva åtgärder för att öka nyttjandet av funktionerna / flöden i Blikk
• Bidra till produktutvecklingen genom att i viss mån jobba med felsökning samt vara knytpunkten mellan kunderna och utvecklingsteamet.
Vi söker efter en person som:
• Har tidigare erfarenhet av användarstöd och/eller IT-support.
• Har grundläggande kunskaper inom företagsekonomi.
• Älskar att prata med kunder och att lösa problem.
• Är pedagogisk och har lätt för att lära andra.
• Är organiserad.
• Kan ta mycket eget ansvar och inte är rädd för att ta egna initiativ.
• Är en positiv och glad människa som alltid ser möjligheterna i varje situation.
• Är en ödmjuk lagspelare.
• Vill utvecklas i samma takt som vi gör (stora utvecklingsmöjligheter).
• Är duktig på att uttrycka sig i tal och skrift
• Har telefonvana och erfarenhet från service.
Meriterande
• Tidigare erfarenheter inom administration, bokföring och/eller lön.
Övrigt om dig och rollen
• Du ska förstå eller vilja lära dig mer om företagande och de utmaningar organisationer möter i sin dagliga verksamhet.
• Du är en positiv person som vill vara med och medverka till en inspirerande arbetsplats som smittar av sig på kunderna.
Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och så även frågorna du möter, det är därför fördelaktigt om trivs i en föränderlig miljö. Du blir en del av en avdelning där man hela tiden arbetar tillsammans och bollar frågor och idéer för att hitta de bästa lösningarna på kundernas problem. Du är en lagspelare med förmåga att peppa teamet och en glädjespridare med stort tålamod.
Vad erbjuder vi?
Blikk är inne i en snabb tillväxtresa. Vi ser löpande över våra redan idag riktigt bra förmåner och har många intressanta delar på gång i framtiden - vi kallar det för vår förmånstrappa. Utöver att vi tillhandahåller flera försäkringar (liv, sjuk, olycksfall och sjukvård) innehar vi en stark tjänstepension. Självklart har vi även friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 20 augusti men urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Se därför till att skicka in din ansökan omgående.
Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
Arbetstid: Heltid (måndag - fredag, dagtid).
Lönevillkor: Individuell lönesättning.
Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Kersti Bergström, VD, på kersti.bergstrom@blikk.se. För frågor om processen kontaktar du John Mannberg på john.mannberg@byhart.se.
Varmt välkommen med din ansökan!