OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
This job post is in Swedish as fluency in Swedish is a requirement for the job.)
Idag används 40% av världens energi i byggnader. Det gör fastighetsbranschen till en av världens största utsläppare av växthusgaser. Därför finns Metry - vi jobbar för att minska CO2-utsläpp från fastigheter och nu vi behöver fler talanger till vårt team!
Nu söker vi dig som vill vara med på vår tillväxtresa! På Metry formar vår kultur vilka vi är och hur vi arbetar. Vi hjälper varandra, bryr oss om varandra och delar vår kunskap med varandra. Vi är ett ambitiöst team med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar hårt när vi jobbar 💪, och ser till att ha riktigt kul när vi har kul 😋.
Ansvarsområden
Du kommer blir en del av vårt viktiga Customer Success team (https://careers.metry.io/departments/customer-success) och se till att våra kunder får ut som mycket som möjligt av vår produkt. Genom dagliga konversationer med kunder hjälper du dem med frågor och utmaningar och ger råd om Metrys produkter via telefon och mejl. Du hanterar inkommande ordrar, supportärenden i Zendesk.
Du kommer också spela en central roll i att maximera värdet för våra kunder genom att säkerställa att de har tillgång till all sin energidata. Du kommer även jobba med att bygga och bevara goda kundrelationer tillsammans med kollegorna på tech- och säljavdelningen.
Stundtals kommer du behöva sätta dig in i en komplicerad “techig” produkt för att tolka och förstå teknisk dokumentation. Därutöver kommer du få jobba med att identifiera operativa förbättringar och bidra med idéer till teamet för att bygga bättre funktioner och arbetsflöden.
Vi söker dig som ...
Är en relationsskapande, utåtriktad och servicemässig person som kan vara en drivande del i en framåtsträvande och alltid föränderlig startup-miljö. Det är meriterande om du har en teknisk bakgrund i form av antingen en IT-relaterad utbildning eller tidigare arbete med teknisk support. Erfarenhet från fastighetsbranschen eller energibranschen är ett ytterligare plus!
Krav
- Minst 1 års erfarenhet av arbete inom kundsupport
- Tekniskt intresse
- Flytande svenska och engelska i skrift och tal
- Lösningsorienterad
- Strukturerad och har lätt för att dokumentera
Det här erbjuder vi dig
Fantastiska kollegor (https://www.instagram.com/metry.io/?hl=en) och möjligheten att vara en del av en stor tillväxtresa, både för oss som företag och för dig själv personligen, där vår skalbara teknik har en positiv inverkan på miljön och leder till ett mer hållbart samhälle!
Vi jobbar från ett jättefint kontor (https://www.instagram.com/metry.io/?hl=en), 7 minuter från Centralstationen. Varje fredag har vi Fantastic Fridays där vi träffas, delar information och idéer och diskuterar problem och lösningar. Vi är ett ambitiöst team som motiveras av att utvecklas