Customer Support Agent

Customer Support Agent

Arbetsbeskrivning

Visma är en av Europas mest expansiva tech-koncerner. Med hjälp av mjukvara och andra tekniska lösningar hjälper vi dagligen ~1 miljon kunder att effektivt driva sin verksamhet framåt.
Att företag ska få betalt för de produkter och tjänster de levererat är en självklarhet och en absolut nödvändighet. Visma Financial Solutions hjälper kunder att öka sin likviditet och skapar nya lösningar för morgondagen, där faktura- och kravhanteringsprocessen är mer digital och automatiserad - men fortfarande mänsklig.
Din vardag som Customer Support Agent
Hos oss på Visma har du en central roll att vägleda och serva alla våra kunder till bra lösningar som passar just dem. Din uppgift blir att leverera kundservice av högsta klass och din dag kommer fyllas av frågor kring exempelvis fakturor och inkassoärenden. Arbetet sker främst via inkommande samtal per telefon, men även via mail och chatt.
Du kommer att arbeta i härliga, nybyggda lokaler med utsikt över sundet. En arbetsplats som präglas av en positiv och energifylld miljö. Du erbjuds en introduktionsutbildning i början av din anställning för att ge dig de bästa förutsättningarna för att lyckas på ditt nya arbete. Vi ser stora möjligheter för dig att växa i din roll och inom verksamheten.
Våra öppettider är 07-19 helgfria dagar, arbetspass kommer att variera mellan dessa tider.


“Vårt fantastiska team inom Debtor service and support behöver förstärkas med ytterligare en serviceorienterad stjärna, med vilja att fortsätta utmana våra arbetssätt och effektivisera i det dagliga ”.
- Hannes Guggenheimer

Utmaningar
Som Customer Support Advisor blir utmaningen att över tid kunna säkerställa god effektivitet i ärendehanteringen samtidigt som man levererar en god serviceupplevelse med hög kvalitet till alla våra kunders kunder. Även om en större andel av ärendena påminner om varandra vilket till viss del gör arbetet repetitivt, finns utmaning i en bred kundbas. Våra kunder är små och stora företag inom många olika branscher, samt små och stora kommuner och regioner.
Som Customer Support Advisor är flexibilitet en central utmaning eftersom du förväntas kunna växla mellan kommunikationskanaler och språk relativt obehindrat. Mängden ärenden varierar i omfattning veckovis, vilket resulterar i att arbetsbelastningen stundtals kan bli högre.


Är det dig vi söker?
Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann och driven. Som Customer Support Advisor ingår du i ett härligt team med schyssta kollegor men rollen förutsätter att du trivs med att jobba självständigt då ditt främsta arbetsverktyg är telefonen. Har du erfarenhet av att jobba i en serviceorienterad roll ser vi det som ett plus men inget krav. Viktigast är att du vet att du trivs med att hjälpa människor och att leverera kvalitativ service vid varje tillfälle.
Vi möter våra kunder i livets alla situationer, vilket gör jobbet roligt, utmanande och ibland hektiskt. Det är därför viktigt att du är ödmjuk, serviceminded och flexibel och alltid arbetar för att vända kundens problem till en lösning. Stämmer detta in på dig? Tveka inte med att söka!
Krav
Besitter flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Grundläggande datorkunskaper - Normal användare av MS Office och G-suite. (Meriterande med god IT-vana)
Avslutad gymnasieutbildning

Meriterande
Intresse för ekonomi
Tidigare erfarenhet av kundtjänst eller annat serviceyrke
Duktig på att sälja in produkter/tjänster
Ytterligare språkkunskaper på god-professionell nivå är meriterande


Ansökan och kontakt
Skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag
Du söker tjänsten genom att bifoga ansökan alternativt en länk till din LinkedIn-profil.
Givet vår bransch görs kreditupplysning som ett steg i rekryteringen.
Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Hannes Guggenheimer, Debtor Service and Support Manager: hannes.guggenheimer@visma.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Financial Solutions AB Helsingborg
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2023
  • Ansök senast: 15 april 2023

Postadress

Redaregatan 50
Helsingborg, 25225

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024