OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett uppdrag som börjar redan vecka 4 söker vi en tillmötesgående och positiv person som behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift; du har en mycket god kommunikationsförmåga på båda språken. Det är frågan om ett konsultuppdrag på initialt 6 månader med riktigt goda möjligheter till anställning hos kund därefter; alternativt förlängning. Kunden är en stor global aktör som tar väl hand om sin personal.
Arbetet går ut på att man genom telefonsamtal, mejl och chatt hjälper svenska kundbasen med tekniska problem som uppstått med deras produkter; och man får en gedigen betald utbildning den första månaden på arbetsplatsen där man får lära sig detta. Man kommer även att arbeta med löpande administrativa uppgifter där det är bra om man är rutinerad och van vid att arbeta strukturerat utefter uppsatta processer och riktlinjer. Men det viktigaste är att man kommunicerar på rätt sätt och verkligen brinner för att hjälpa andra människor.
Du som söker har arbetat i en liknande roll minst ett år och är van vid att hantera kunder som kan vara upprörda och frustrerade över deras problem. Från din arbetserfarenhet har du lärt dig att bemöta ärendena strukturerat men ändå vara flexibel gentemot kund för att på bästa sätt få kunden att känna att den blir uppvaktad på ett bra och respektfullt sätt.
Sökord: Helpdesk, Help Desk, Helpdesktekniker, Supporttekniker, Service Desk, Kundtjänstmedarbetare,