OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns möjlighet att arbeta med drivna och kompetenta kollegor i en inkluderande miljö där både noggrannhet och lösningsorientering är viktiga faktorer för att lyckas i rollen. Cision söker nu ytterligare en serviceinriktad och ansvarsfull kollega till det engagerade Customer Support Teamet där service i världsklass levereras till våra kunder! Det är en utmanande och spännande roll där du är en central del av verksamheten och arbetar med några av de största företagen i Norden. Våra kunder är allt ifrån börsnoterade bolag och PR-byråer till myndigheter och organisationer.
Cision är en global ledande aktör inom affärsdriven informationshantering (media intelligence) och levererar ett komplett arbetsflöde för professionella IR och PR-kommunikatörer. Genom att erbjuda branschens mest omfattande PR- och sociala medieplattform tillsammans med kraftfulla analysmöjligheter ger Cision kommunikatörer och PR-experter möjligheten att förbättra sin synlighet och marknadsföring online samt skapa datadrivna beslutsprocesser.
I våra fantastiska lokaler i Garnisonen vid Karlaplan jobbar idag 75 medarbetare. Läs mer om oss på http://www.cision.se/.
I rollen som Customer Support Agent arbetar du med följande:
- Utskick av pressreleaser
- Utbilda kunderna i våra system, både genom personliga möten och över webben, samt kontinuerligt arbete med guidning och konsultation
- Hantering av inkommande ärenden från kunder via telefon och mejl
- Teknisk support och felsökning i systemet
- Övriga administrativa arbetsuppgifter
Introduktionen till tjänsten är omfattande och du ges alla verktyg som krävs för att lyckas i rollen. Det viktigaste är att du har en vilja och inställning att lära dig och utveckla din kompetens. För att vara aktuell i rekryteringsprocessen bör du se långsiktigt på den här tjänsten då vi lägger mycket tid och energi på inskolning och utbildning.
Passande profil:
- Minimum en avslutad gymnasieexamen
- Tidigare erfarenhet av arbete i en servicefokuserad roll och du uppskattar kundkontakt
- Har erfarenhet av att arbeta i olika tekniska plattformar och lätt för att lära
- Sinne för problemlösning och en lösningsorienterad syn på service
- Förmåga att arbeta under press mot korta deadlines
- Är ordningsam, noggrann, ansvarstagande och engagerad i ditt jobb
- Är prestigelös, utåtriktad och likeable
- Talar och skriver flytande svenska och engelska
I den här rekryteringsprocessen sätter vi ett stort värde på dina personliga egenskaper. För att trivas på Cision tror vi att du är social som person och värdesätter en trivsam arbetsmiljö och goda relationer till dina kollegor. Vidare ser vi att du är duktig på att hantera människor och har en förmåga att bibehålla lugnet och leverera ett professionellt bemötande i pressade situationer. Du andas, lever och brinner för att ge service i toppklass och vill bli en del av en välkomnande och händelserik arbetsplats med härlig gemenskap.
Placering: I närheten av Karlaplan, Östermalm
Start: januari 2019
Omfattning: Heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning
Arbetstider: Schemalagd med en månads framförhållning uppdelat på två pass, 7.30 till 15:30 eller 9.30 till 18:00
Ersättning: Fast månadslön, intern löneutveckling & goda förmåner
Låter det här som ett lärorikt, spännande och roligt jobb som passar dig? Tveka då inte att visa ditt intresse för tjänsten redan idag då selektering och intervjuer kommer ske löpande. I den här rekryteringsprocessen samarbetar Cision med The Wofi (http://www.thewofi.se/). Frågor välkomnas till ansvarig rekryterare Julia på 070759 76 66 eller julia@thewofi.se . Vi ser fram emot att lära känna just dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Olsson
Emil Dreca
Michelle Nilsson
Moa Kalström
Julia Ronge